ליברמן: אם הם לא מאמינים אחד לשני, איך מצפים שהעם יאמין להם?

יו"ר ישראל ביתנו על הצעת נתניהו להיות ראשון ברוטציה: "אפשר להאמין לנתניהו ושמענו על מנגנון שלם של ביטחונות, אבל אני לא רואה שבאמת הם מתכוונים לממשלת אחדות. הכול נראה לי תירוצים" • "אם ועדת הבחירות המרכזית אמרה שתוכל לעמוד בקיום בחירות ב-25.2 - אקבל את זה"
אריה ריבקינד
ה' כסלו התש"פ / 03.12.2019 13:13

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר בצהרים (שלישי), בראיון שהעניק לאסתי פרז בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’, כי יתמוך בהקדמת הבחירות ל־25 בפברואר – ל’ שבט.

“אם ועדת הבחירות המרכזית אמרה שתוכל לעמוד בקיום בחירות ב-25.2 – אקבל את זה”, אמר ליברמן. “אני חושב שזו מערכת בחירות מיותרת לגמרי, אבל נלך על התאריך המוקדם”.

על המו”מ הקואליציוני אמר ליברמן כי הוויכוח כעת נסוב על השאלה מי יהיה ראש הממשלה ראשון ולא בשל כתבי האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. “על מה אנחנו מתווכחים? מי ראשון ומי שני ומתי הרוטציה ומה הביטחונות? אם המנהיגים לא מאמינים אחד לשני איך הם מצפים שעם ישראל יאמין להם?” תהה.

ליברמן העריך שכחול לבן יכולה להאמין להתחייבות נתניהו – וכי חוסר ההסכמה הוא רק תירוץ לחוסר הרצון שלהם להקים ממשלת אחדות: “אפשר להאמין לו ושמענו על מנגנון שלם של ביטחונות, אבל אני לא רואה שבאמת הם מתכוונים לממשלת אחדות. הכול נראה לי תירוצים. תנו הזדמנות לישראל לחלוף את הטירוף הזה שרואים באופק שנקרא בחירות”.

בעניין חסינות לראש הממשלה אמר ליברמן כי אם מפלגתו תתבקש להעניק את החסינות היא תתייחס לכך, אך הוא מקווה שזה לא יקרה.

מוקדם יותר היום פורסם ברשת ב’, כי גורמים בצוות המשא ומתן של כחול לבן העבירו מסר לצוות המשא ומתן של הליכוד שאין להם כוונה לקיים פגישות נוספות איתם לאור העובדה שבפגישות הללו לא חלה שום התקדמות אמיתית. לפי שעה צוות כחול לבן החליט לנתק מגע עם הליכוד כל עוד במפלגה לא מקבלים את העיקרון שיושב ראש המפלגה בני גנץ יהיה הראשון ברוטציה.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אתמול נפגשה יו”ר ימינה, איילת שקד, עם בכירים בכחול לבן והציגה בפניהם ערבות להסכם רוטציה בין נתניהו לגנץ. על פי ההתחייבות שנתנו מפלגתה של שקד, ש”ס ויהדות התורה – אם נתניהו והליכוד לא יקיימו את הרוטציה או את מועד היציאה לנבצרות לאחר חצי שנה וינסו ללכת לבחירות, כל מפלגות הימין חרדים יישארו בקואליציה תחת בני גנץ כראש ממשלה ולא יילכו אחרי הליכוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות