ליברמן מאוכזב? “לא שמעתי ‘כן’ להצעתי מכל ראשי כחול לבן”

יו"ר ישראל ביתנו אחרי הפגישה עם בני גנץ: "מה שחסר לי היא הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו לא חזק" • בני גנץ: למיטב שיפוטי נתניהו שומר את הגוש וחותר לבחירות. אנו לא רוצים לראות בחירות ונעשה כל מאמץ עד הרגע האחרון"
אריה ריבקינד
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 12:13

בתום פגישתם של בני גנץ ואביגדור ליברמן הבוקר (חמישי) בכפר המכביה הבהיר יו”ר ישראל ביתנו, כי טרם קיבל מכל ראשי ‘כחול לבן’ הסכמה ברורה למתווה הנשיא ולהצעתו.

ליברמן אמר: “החלפנו דעות ומה שחסר לי הוא הודעה ברורה וחדה של כל ראשי כחול לבן שהם מקבלים את מתווה הנשיא. מנתניהו שמענו ‘לא’ חזק. שמענו שהוא לא מקבל את כל ההצעה כפי שהצעתי. פה לא שמעתי ‘לא’ אבל גם לא שמעתי ‘כן’ בצורה חיובית ופוזיטיבית. זה מאוד חסר. אני אמשיך לעשות את המאמץ למנוע מערכת בחירות שלישית ולהקים ממשלה לאומית רחבה”.

ליברמן הוסיף: “שני המרכיבים הקריטיים של הממשלה הם כחול לבן והליכוד. אמרתי שאם הם יגיעו לעמק השווה ויקימו ממשלה בלעדינו אנחנו יכולים להעניק שמונה מנדטים בונוס ללא תמורה. האתגרים הביטחונים והכלכליים להערכתי כל כך ברורים, שכל בר דעת מבין שאין דבר גרוע יותר מלדרדר את כל המדינה למערכת בחירות”.

 

יו”ר כחול לבן אמר כי הפגישה בין השניים הייתה טובה.

לדבריו,  כשנתניהו שומר את הגוש שלו הוא חותר לבחירות. “הבהרתי את עמדתי באשר לאפשרויות שיכולות לקרות. אני מוכן לשקול כל אופציה שתחסוך את הבחירות האלה ובלבד שהיא תעמוד בעקרונות שלי מבחינת היבטי כתב האישום. בחנו את האפשרויות וקבענו להיפגש פעם נוספת בתחילת השבוע הבא. אנחנו לא רוצים לראות את ישראל הולכת לבחירות. השיח בינינו טוב ואנחנו נמשיך”.

לאחר מכן הודיע יו”ר כחול לבן כי הוא יכנס את ראשי המפלגה – יאיר לפיד, גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון – כדי לדון בתוצאות הפגישה עם ליברמן ובהמשך צעדיה של המפלגה.

גורמים בישראל ביתנו אמרו ל’כאן חדשות’: “רוצים שהכול יהיה ברור, ואנחנו רוצים תשובה מדוייקת מגנץ ומראשי כחול לבן על הצעת הפשרה שלנו, ולא קיבלנו את זה היום. נעשה הכול למנוע בחירות, שנתניהו מנסה להוביל אליהם”.

נתניהו ביטל את הפגישה עם ליברמן, אולם אחר הצהרים זומן לפגישה עם ראש הממשלה ביום ראשון הקרוב בשעה 17:00.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות