דרעי לא מבין את יאיר לפיד, מעריך שתהיה אחדות – ומחמיא לליברמן

יו"ר ש"ס בראיון לאולפן ynet: "לפיד מתנגד בכל תוקף, בעקשנות שקשה לי להבין אותה, לשבת עם נתניהו. אני לא מבין את זה, החיים הם לא שחור ולבן" • אני לא מזלזל בליברמן אלא משבח אותו, אבל אני יודע שאצלו זו לא אידיאולוגיה כיהודי, אף שיש לו קשר מאוד חזק ליהדות"
חרדים 10
ט"ז חשון התש"פ / 14.11.2019 17:13

יו”ר ש”ס השר אריה דרעי טען היום (חמישי) בראיון שהעניק לאולפן ynet, כי יו”ר יש עתיד יאיר לפיד הוא זה שמטרפד את כינונה של ממשלת האחדות.

“תוצאות הבחירות אומרות רק דבר אחד, וחבל שבזבזנו כל כך הרבה חודשים. אני מקווה שעכשיו הגענו לזמן שיפנימו שאין משהו אחר חוץ מהצעה של ממשלה רחבה, עם המתווה שהציע נשיא המדינה. אני מקווה שכל הנהגת כחול לבן הפנימו את זה”.

דרעי הדגיש: “אני יודע שלפיד מתנגד בכל תוקף, בעקשנות שקשה לי להבין אותה – ‘רק לא נתניהו’, ‘לא יישב תחת נתניהו’. אני לא מבין את זה, החיים הם לא שחור ולבן. אפשר לראות באיזה מצב אנחנו נמצאים, איזה מטלות יש לנו. וזו רק ההתחלה, לא אפרט פה יותר אבל יש לנו מטלות קשות ומסובכות יותר מאשר אבו-אל עטא בעזה”.

אתה עדיין מעלה בדעתך שגנץ שוקל אופציה של ממשלה צרה בתמיכת הערבים? נשאל דרעי.

“להבדיל מאחרים, אני מעולם לא חשבתי שהאופציה הזו קיימת. אני חשבתי שזו רק ירייה מאקדח קפצונים כדי להשיג הישגים אחרים. אני חושב שהיא לא קיימת, וגם מי שחשב שכן – הבין שהיא לא אחרי מה שראינו שקרה השבוע עם הרשימה המשותפת. כולם מבינים שזה לא מציאותי.

“יש היום שלוש אפשרויות”, המשיך יו”ר ש”ס, “ממשלה רחבה במתווה של נשיא המדינה, בלי חרמות ופסילות, אפשרות נוספת היא חזרתו של ליברמן לגוש הימין, והאפשרות השלישית, ואני אומר אותה בכאב גדול, היא הליכה לבחירות. לכן אמרתי שאם נגזרו עלינו בחירות נוספות, אז עדיף ללכת לבחירה ישירה”.

לדברי דרעי, אף שלממשלה צרה יש עדיפות פוליטית מבחינת התיקים שניתן לקבל – “ישראל זקוקה לממשלה רחבה. אני לא רואה שום סיבה שבעולם, חוץ משיקולי אגו או שיקולים אישיים, למה לא להרכיב את הממשלה הזאת. גנץ, אשכנזי ויעלון מבינים את זה, והם צריכים להיכנס”.

תסכימו מעט להתגמש בענייני דת ומדינה רק כדי לא ללכת לבחירות? נשאל יו”ר ש”ס – והשיב: “אני מוכן להתגמש הרבה בנושאים הפוליטיים שנוגעים לש”ס – תפקידים, שרים, תקציבים וכן הלאה. אבל אני יהודי שומר תורה ומצוות, והנושאים הערכיים הם לא שלי. אני לא מתפשר על הנדוניה שלי. אלה הדברים שאני כיהודי מאמין בהם, שמדינת ישראל כמדינה יהודית צריכה לשמור על הצביון של השבת. לכן אני נמצא בפוליטיקה, אני לא רשאי לוותר עליהם. זה לא משחק שווה בכלל שאתה מדבר איתי על זה. עם כל הכבוד לליברמן, אלה לא נושאים ערכיים, עובדה ש-30 שנה עשינו הרבה דברים ביחד והיינו חברים”.

דרעי הוסיף: “אני לא מזלזל בליברמן אלא משבח אותו, אבל אני יודע שאצלו זו לא אידיאולוגיה כיהודי, אף שיש לו קשר מאוד חזק ליהדות. ראיתי אותו בהרבה צמתים בחיים שלו, בימי אבל ובימי שמחה. זה לא נכון ולצערי הרב זה מעשה ציני ביותר כדי לקושש קולות.

“לכן אני אומר לו: בנושאים הפוליטיים אני מוכן לוותר לך הרבה מאוד, אני מוכן שתקבל פי 2 יותר מש”ס למרות שלש”ס יש 9 מנדטים ולישראל ביתנו 8. תקציבים, תפקידים, קח תיק ביטחון, אני לא רוצה מאבטחים ולא מכוניות משוריינות. אבל, בנושאים ערכיים אני מוכן להתגמש כמה שאני יכול – אבל אני לא יכול. יש מגבלות שאני כיהודי לא מסוגל להן”.

דרעי מעריך כעת שאנחנו דווקא בדרך לאחדות. “בגלל המצב שהשתנה, ואני גם שומע מה עובר אצל ראשי כחול לבן. אני לא מדבר איתם, אבל זה מה שאני יודע ואני מקווה שאני לא מבלבל בין משאלות לב”.

אולי תקבע פגישה עם יאיר לפיד, תשכנע אותו?

“אם לפיד היה מעוניין והיה מחפש את הדרך כדי למצוא פשרות ולהגיע להבנה – הוא היה מוצא. לפיד אומר חד משמעית שהוא לא מוכן בשום אופן להקים ממשלה שנתניהו יכהן בה כראש ממשלה אפילו יום אחד. אלו המילים שלו ולכן אין לי על מה לדבר איתו”.

אולי יש אופציה רביעית, שכחול לבן תתפרק.

“אני לא מתערב, ברור שזה יפתור הרבה מאוד בעיות. אגב, אני יודע שהליכוד הציעו לאנשי כחול לבן, לגנץ, שלא משנה לכמה מנדטים הם יגיעו – ההצעה לממשלה שוויונית ששמנו על השולחן תעמוד בעינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות