ליברמן לא המליץ על בני גנץ, קיבל ממנו טלפון – והשניים קבעו דייט

לאחר שישראל ביתנו הודיעה רשמית לנשיא כי לא תמליץ על אף מועמד, ליברמן צייץ: גנץ התקשר אלי והחלטנו להיפגש בתל אביב • פורר: "הרשימה המשותפת יכולה להקים ממשלה ברמאללה, בוודאי שלא נוכל לשתף איתם פעולה"
אריה ריבקינד
כ"ג אלול התשע"ט / 22.09.2019 22:54

על רקע הודעת ‘ישראל ביתנו’ לנשיא המדינה ראובן ריבלין כי המפלגה לא ממליצה על אף מועמד להקמת הממשלה – הודיע הערב (ראשון) ח”כ אביגדור ליברמן כי ייפגש מחר עם יו”ר כחול לבן, בני גנץ.

“היום בערב התקשר אליי בני גנץ ולבקשתו נקבעה פגישה למחר אחר הצהריים בתל אביב”, כתב ליברמן בטוויטר.

ח”כ עודד פורר אמר לנשיא ראובן ריבלין, כי המפלגה הציגה את התנאים שלה לממשלת אחדות שלא התקבלו על ידי נתניהו או גנץ, ולכן הם אינם ממליצים על אף אחד מהמועמדים.

״שני הצדדים אומרים שהם רוצים אחדות, אבל הם לא בטוחים מי יהיה הראשון”, הוסיף פורר. ”אנחנו נשמח להצטרף לכל ממשלת אחדות. לשיטתנו העם הכריע אחדות״.

בתשובת לשאלת הנשיא – מהי הסיבה שישראל ביתנו מעוניינת בממשלת אחדות, אך מציבה תנאי שהחיבור יהיה רק בינה לליכוד ולכחול לבן – השיב ח”כ פורר: “המכנה המשותף הרחב ביותר נמצא בין שלוש המפלגות האלה. לימודי ליב”ה, ענייני דת ומדינה הם נושאים אקוטיים עבורינו”.

יו”ר ישראל ביתנו טען היום: ”מה שמפריד בין הקמת ממשלה כזו לבין בחירות חדשות, זה ויכוח ילדותי בין נתניהו לבין גנץ מי יכהן ראשון כראש ממשלה. אני מקווה שנשיא המדינה יקח את ההובלה ויתווך בין השניים, ומצדי שיטילו מטבע או ילכו מכות”.

ח”כ עודד פורר, שעמד בראש המשלחת לבית הנשיא, אמר לאחר הפגישה עם ריבלין: “מאחר ואף אחד מהצדדים לא מחויב להקמת ממשלה ליברלית רחבה אז אנחנו לא מוצאים כרגע לנכון להמליץ על אף אחד מהמועמדים שמנסים להקים ממשלה צרה, תוך שהם נכנעים לדרישות.

“הנשיא לא כל כך שמח מכך. הרשימה המשותפת יכולה להקים ממשלה ברמאללה, בוודאי שלא נוכל לשתף איתם פעולה בשום מקרה. אנחנו רואים שותפות בממשלה שתורכב מהליכוד, ישראל ביתנו וכחול לבן”.

סיעת ש”ס, שהייתה הבאה בתור להיכנס אל הנשיא, המליצה על בנימין נתניהו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות