ביבי שוחח עם כל שותפיו הטבעיים • גפני: הולכים איתו, לא מזגזגים

לאחר סגירת הקלפיות, שוחח נתניהו עם ראשי המפלגות החרדיות, עם נפתלי בנט ועם הרב רפי פרץ • גפני: אני אומר לכם שתוצאות האמת יהיו תוצאות שונות מהמדגמים. כולנו נופתע בהמשך הלילה״ • ימינה כבר מתפצלת
יוני גרין
י"ח אלול התשע"ט / 17.09.2019 23:04

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפה הערב (שלישי) בתוצאות מדגמי הטלוויזיה במעונו הרשמי יחד עם בני משפחתו וכמה ממקורביו.

תוך זמן קצר לאחר פרסום המדגמים שוחח ראש הממשלה עם ראשי המפלגות הנחשבות ל’שותפות הטבעיות’ להקמת ממשלת ימין.

בין הפוליטיקאים עמם שוחח נתניהו: שר החינוך הרב רפי פרץ, נפתלי בנט, איילת שקד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, ח”כ משה גפני ושר הפנים אריה דרעי.

נתניהו סיכם איתם על שיתוף פעולה גם בעתיד.

איילת שקד אמרה לפעילים: ״אמרתי לביבי שנמליץ עליו. מאחלת לו הצלחה בהרכבת הממשלה״.

חבר הכנסת ניר ברקת אמר כי בכוונת נתניהו להקים ממשלה לאומית. לכאן חדשות אמר ברקת: “הליכוד מחויב למחנה לאומי, אין סיכוי שננטוש את החרדים”.

השר דודי אמסלם באולפן חדשות 12׳: “אין כזה סרט שנלך בלי החרדים, הם השותפים הטבעיים שלנו, הם חלק מאיתנו״.

השר סמוטריץ׳ אמר ל׳קול ברמה׳: ״אני קורא לדרעי וליצמן להקים יחד בלוק משותף ולהיכנס לממשלה רק ביחד״.

ח”כ אורי מקלב בתגובה ראשונה לאבי מימרן ב׳קול חי׳: ״אנחנו רחוקים מאוד מממשלת אחדות ואני מציע להמתין לתוצאות האמת, קיים חשש של ממשלת שמאל בתמיכת הסיעות הערביות מבחוץ״.

ח״כ משה גפני ב׳קול חי׳ – ״אני חוזר על זה גם כעת לא נישב עם לפיד. זה לא יקרה. אמרנו שאנחנו הולכים עם נתניהו ואנחנו לא מזגזגים. כרגע אני בעיקר שמח על ההישג הגדול של הציבור החרדי. תפסיקו להיות פסימיים, תמתינו קצת״.

גפני הוסיף: ״בתחילת המערכה חשבנו שנקבל 7 מנדטים והנה אתם רואים את המדגמים. ראינו היום שוב את הכוח של גדולי ישראל. אני אומר לכם שתוצאות האמת יהיו תוצאות שונות מהמדגמים. כולנו נופתע בהמשך הלילה״.

בתוך כך, בימינה כבר הודיעו על התפלגות לשתי סיעות בכנסת: הבית היהודי-האיחוד הלאומי בראשות הרב רפי פרץ והימין החדש בראשות נפתלי בנט.

גורמים בכירים בימינה אומרים שלא ימליצו על נתניהו אצל הנשיא ללא חתימה על הסכם הקואליציוני טרם ההמלצה, מתוך חשש שנתניהו ילך במקום זאת לממשלת אחדות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות