ישי מנהל מו”מ עם ‘עוצמה’ • ליצמן: אנו דורשים מנתניהו שר עבור אלי

'יחד' מנהלת בימים האחרונים משא ומתן עם 'עוצמה יהודית' • בליל הגשת הרשימות אמר בן גביר: “אלי ישי לא ירוץ איתנו וזהו!" • יהדות התורה עדיין מנסה למצוא פתרון לדרישה של ישי - תפקיד שר • ליצמן הערב: "אני וגפני נפגש בקרוב עם נתניהו, כדי לדרוש ולעמוד על כך שהוא יבטיח"
אריה ריבקינד
ה' אלול התשע"ט / 05.09.2019 20:34

תנועת ‘יחד’ מנהלת בימים האחרונים משא ומתן עם ‘עוצמה יהודית’. לדברי גורמים בתנועה, הם דורשים בתמורה לתמיכה של הגר”מ מאזוז, ראש ישיבת ‘כיסא רחמים’ שותפות מלאה בהנהגת המפלגה ובניהול המו”מ הקואליציוני – אם יהיה כזה.

מצד עוצמה יהודית מנהלים את המו”מ ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, שנפגשו עם מקורב מאוד לאלי ישי.

בליל הגשת הרשימות לוועדת הבחירות המרכזית, שאלה הפרשנית הפוליטית של חרדים 10 את ראש רשימת ‘עוצמה יהודית’, עו”ד איתמר בן גביר – האם  אלי ישי יכול לרוץ אתכם?

בן גביר הגיב: “אלי ישי לא ירוץ איתנו”.

לא? למה? סופית? אתם לא רוצים? היא הקשתה.

בן גביר השיב: “אלי ישי לא ירוץ איתנו וזהו! עד כאן!”

באמת? סגרתם לו את הדלת?

בן גביר: “מה, את מופתעת?”

קצת. בלי מקום ברשימה. אם הוא לא מבקש מקום.

בן גביר לא הגיב.

חרדים 10 דיווח אז כי בן גביר דווקא ביקש לרוץ עם ‘יחד’, אולם אלי ישי סירב. אחד ממקורביו של אלי ישי אמר אז: “לאלי ישי יש הערכה גדולה מאד לאיתמר בן גביר, הם מיודדים וחברים טובים. אלי חושב, בגלל הסכנה הגדולה לעולם התורה ולגוש הימין, שאין הפעם אפשרות לקחת סיכון ולרוץ עם רשימה שלא בטוח שתעבור את אחוז החסימה”.

יצוין, כי בבחירות לכנסת ה-20 רצו שתי התנועות ברשימה אחת – ונכשלו.

יהדות התורה רוצה גם

המו”מ של ‘יחד’ עם ‘עוצמה’ מתנהל כאשר ברקע יהדות התורה מנסה למצוא פיתרון לדרישה של אלי ישי – תפקיד שר.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, אצר הערב ברדיו ‘קול חי’: “אני וגפני נפגשו עם אלי ישי בערב הגשת הרשימות וסיכמנו שנבקש עבורו תפקיד שר – שלא יבוא על חשבון יהדות התורה. שוחחתי על כך עם ראש הממשלה ואני וגפני נפגש בקרוב עם נתניהו, כדי לדרוש ולעמוד על כך שהוא יבטיח שאלי ישי יקבל תפקיד שר”.

ח”כ משה גפני אמר ביום שישי שעבר, ראיון לשירית אביטן כהן ב’מקור ראשון’, על הדרישות של ‘יחד’: “אלי ישי רוצה להיות שר ואני רוצה שהוא יהיה. אנחנו עדיין במו”מ, נעדכן כשנגיע להסכם”.

בשבועות האחרונים היה גם מי שהפיץ ספינים כביכול מתנהל משא ומתן בין ש”ס ל’כיסא רחמים’. כפי שדווח בחרדים 10, על רקע זה אמר ראש הישיבה הגר”מ מאזוז בשיחה עם אחד ממקורביו, כי לא יסכים לשום הצבת תנאי שיותיר את אלי ישי בחוץ.

“לא אסכים לשום שלום עם ש”ס, שום הצעה לא אקבל, אם לא תכלול תפקיד חבר כנסת לאלי ישי”, אמר מנהיגה הרוחני של ‘יחד’.

שפטל: אין סיכוי, תפרשו 

עו”ד יורם שפטל, המקורב מאוד לאנשי עוצמה יהודית, קורא לאנשי המפלגה לפרוש מהמירוץ לכנסת ה-22 – כדי למנוע נזק למחנה הלאומי.שפטל התעמת עם עו”ד איתמר בן גביר, יו”ר עוצמה יהודית באולפן ערוץ 20, והתייחס לטענת אנשי עוצמה כי הם עומדים על סף החסימה.

“בכל הכבוד, אין שום דרך בעולם ש-70 אלף יכול להפוך ל-140 אלף. אין שום דרך בעולם שזה יכול לקרות. לטובת מניעת הקמתה של ממשלת שטן אדומה הם חייבים לפרוש”.

אמש אמר גורם פוליטי בכיר: “נתניהו השקיע שבועיים כדי ללמוד לעומק האם יש איזשהו סיכוי להעביר את עוצמה יהודית את אחוז החסימה. לאחר ניתוח מעמיק של מספר סקרי עומק ובדיקות סטטיסטיות, עלה באופן ברור כי הסיכוי עומד על 0%”.

לדבריו, “אין שום תרחיש שבן-גביר עובר את אחוז החסימה. תוצאות הבדיקה של נתניהו העלו שבן גביר עתיד לשרוף כמעט 70,000 קולות, קצת מעל 2 מנדטים, בדיוק מה שחסר לגוש הימין על מנת להגיע ל-61 מנדטים.

“אחוז החסימה דורש כ-140,000 קולות. מטרתנו למנוע זריקת קולות לפח. 70,000 הקולות הללו ימנעו הקמת ממשלת ימין”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איך הרב מזוז יסכים שאישה תהיה ברשימה לא מבין
    05/09/2019 21:38
    המעורר
  1. אני לא מבין את הרב מזוז לעוצמה יהודית יש אישה ברשימה,ונוסף הם בעד עליה להר הבית זה נוגד את ההלכה טוב לה’פיטרונים

  2. אני רוצה את ישי
    06/09/2019 08:14
    ישי עשר
  3. ישי עשר

  4. מה עוד אתם דורשים?...
    06/09/2019 12:27
    אני
  5. חצופים! אין גבול לסחטנות שלכם. שבו בצד!!!

  6. עוצמה יהודית
    07/09/2019 22:06
    עמירה גולדשטיין
  7. יש הרבה אנשים שאינם כהניסטים, אבל רוצים להצביע עוצמה יהודית, כי הם היחידים שעומדים של שלשת השלמויות- התורה, העם והארץ. רק הפחד גדול שהקולות ילכו לפח, ותקום חלילה ממשלת שמאל…ולכן אולי יצביעו למפלגה אחרת.