קרקס קובי מגיע שוב לבג”ץ: דורש למנות דווקא חברי מועצה זמניים

יממה לאחר שנמחקה עתירתו הקודמת, עתר ראש עיריית טבריה לבג"ץ בדרישה למנות חברי מועצת זמניים - במקום חברי מועצת העיר, משום שלטענתו כהונתם פקעה • בג"ץ ידון בעתירה בשבוע הבא
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 18:43

ראש העיר טבריה, רון קובי, הגיש היום (שלישי) עתירה מחודשת לבג”ץ, לאחר שעתירתו הקודמת נמחקה על ידי השופטים לאחר ששר הפנים אריה דרעי העניק ארכה לאישור תקציב העיר טבריה עד לסוף חודש ספטמבר.

בעתירתו מבקש קובי מהשופטים לקבוע כי כהונתם של חברי מועצת העיר טבריה פקעה, לנוכח אי אישור התקציב במועד, וכי הארכת המועד לאישור התקציב בדיעבד איננה יכולה “להחיות” את כהונת מליאת העירייה.

לנוכח זאת מבקש ראש העיר מהשופטים לקבוע כי על שר הפנים למנות חברים זמניים למועצת העיר טבריה למשך חמשת החודשים הקרובים, עד לקיום בחירות והקמת ממשלה חדשה.

הדיון בעתירה ייערך ביום שלישי הבא בבג”צ.

תשעת חברי האופוזיציה, שמהם מבקש קובי לשוב למועצה, שכרו את שירותיו של עורך הדין בועז בן צור – שייצג אותם בשבוע הבא בפני בית המשפט העליון. 

יצוין, כי מנכ”ל משרד הפנים שיגר מכתב למנכ”ל העירייה, כי לעת עתה יש לאפשר לחברי המועצה להמשיך בתפקידם.

קובי מקווה שמינוי חברי מועצה ממונים יאפשר לו להעביר את תקציב העירייה לשנת 2019 – מה שימנע משר הפנים שימונה לאחר הבחירות להדיח אותו מתפקידו כראש העיר.

עד כה ניסה קובי להעביר את תקציב עיריית טבריה חמש פעמים, מאז זכה בבחירות – אולם כשל.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    טקטיקה משדה הקרב של נפוליון
    08/08/2019 07:20
    רחמים
  1. דין העתירה להתקבל רון קובי צודק בדרישתו. לא יתכן שנבחרי ציבור יכשילו ראש עיר. הנזק כבר נגרם מה התועלת שמי שאמורים ליצד את התושבים מכשילים העברת תקציב .

  2. טקטיקה משדה הקרב של נפוליון
    08/08/2019 07:23
    רחמים
  3. דין העתירה להתקבל