הח”כ שאכל צ’ולנט בבני ברק כועס על מתקפת החרדים נגד ההסתה

יועז הנדל, מקום 9 בכחול לבן: "אני לא אהבתי את סגנונו של הסרטון, אבל הביקורת החרדית היא הטפת מוסר" • "מדובר בהטפת מוסר כללית מאנשים שעושים פי אלף יותר גרוע. כאילו עד עכשיו חברי הכנסת החרדים היו נופת צופים"
חרדים 10
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 14:30

חבר הכנסת יועז הנדל, מבכירי כחול לבן, הגיב היום (שלישי) בתוכנית של אילה חסון ב-103FM על סרטון התעמולה המסית של מפלגתו, שהציג את השרים החרדים כתאבי בצע – סרטון שספג ביקורת על אנטישמיות.

הנדל אמר: “אני לא אהבתי את סגנונו של הסרטון, אבל להגיד שהוא אנטישמי הוא זילות המושג.

אתם יודעים שזה מתוך ראשי המחנה שלו לעשות לו פנצ’ר בגלגל. הוא רואה את זה.

“אני לא חושב שהתיאור נכון או מדויק. אני כן רואה מאמץ גדול של כולם לנצח, כולל אנשי הקוקפיט ותחתיהם. פה ושם יש אירועים כאלה ואחרים.

“המהומה של אתמול עם הסרטון שיצא – אני פחות אהבתי, אבל כוויכוח זה לגמרי לגיטימי, מה שלא לגיטימי הוא שהופכים את הדיון או הוויכוח לשיח על אנטישמיות. כאילו השמיים נפלו, כאילו עד עכשיו חברי הכנסת החרדים היו נופת צופים”.

כל קריקטורה של יהודים בתור רודפי בצע, אם הייתה מתפרסמת בעולם, הייתה מזעזעת אותנו.

“אני מתחבר לדברייך, יש דברים שצריך לשפר, וזה עניין של סגנון, אבל מדובר בהטפת מוסר כללית מאנשים שעושים פי אלף יותר גרוע”.

גנץ מנסה לפלס דרכו בעולם החרדי ולייצר קואליציה, ולפיד מתעב חרדים כמו ליברמן.

“לפיד לא שונא חרדים ואנחנו בוודאי לא. להפך, הם חלק מהאחריות שלנו כשליחי ציבור כדי לשלבם בחברה. לפני שבוע ישבתי עם גנץ ויזהר שי אכלנו צ’ולנט בבני ברק, למדנו גם גמרא. בסוף, יש ויכוח עקרוני בין החרדים לבינינו על ענייני דת ומדינה, אנחנו רואים אחרת תחבורה ציבורית ואיך הגיור צריך להיראות, אבל אפשר לנהל את הוויכוח בלי לשנוא”.

הם מרגישים שנואים ומשוסים, אני לא אומרת שהם לא פועלים בחזרה.

“אני אומר בקול רם, אני לא אהבתי את הסגנון של הסרטון שיצא. לי יש אחריות על זה, אני מדבר על הסרטון של לפיד, אבל בין זה לבין להפוך את זה לזילות האנטישמיות, זה לגמרי רחוק משם”.

יש תובנה שאחרי הבחירות כחול לבן תתפרק ולפיד יפנה לדרכו. גנץ יודע שההכפשות נגדו יוצאות מכיוונו של לפיד.

“אני איש של עצמי. ברור שבפוליטיקה יש תככים ואגו ורצון להתקדם, אבל בסוף לכולם יש אינטרס לנצח ואנחנו החלופה היחידה. מה שנראה כעת הוא לא סביר. ואני רוצה להוסיף על המתקפה של נתניהו על המשטרה בפרשת גל הירש – מי שמופקד על המערכת תוקף אותה אז יש שתי אפשרויות: או שבעשור האחרון הייתה משטרה מושחתת והוא לא עשה דבר, או שרק בגלל התסבוכת המשטרתית שלו הוא יוצא נגדה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רודף שמרגיש נרדף
    07/08/2019 14:09
    יוסי
  1. נו מה נאמר לזרוק את האשם על השני החוצפה לא יודעת גבולות .חרדים לא ניתנים לשינוי מתי הטיפשים האלה יבינו כל משנייך יהפכו למשנאייך ויעלמו מן המפה ראו היסטוריה כמה אפשר להיות חמור לא מבין
    השינוי מהתורה לפי הכתבות יוצא אחד כמו היטלר שהסבא שלו יהודי ויש לזה מקור מהתורה כל הצוררים מזרע ישראל שעשה שינוי.וכנראה החמין לא עזר לו להבין דבר פשוט שזה הסטה אולי היה צריך עוד צלחת

  2. יועז יעז פנים תבייש
    07/08/2019 18:48
    זאב
  3. כנראה שעז חסר מוח וגם אנטישמי לא קטן על פי דבריו