אייכלר: החרדים אוכלוסיה נרדפת. אסור לסייע להם? זה כמו בסדום פה

ח"כ ישראל אייכלר יוצא להגנת סגן שר הבריאות: "קובעים כאן רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את פניות ציבור למשהו לא חוקי"
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 12:22

ח”כ ישראל אייכלר יוצא הבוקר (שלישי) להגנתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בעקבות המלצות המשטרה להעמידו לדין בשתי פרשות, בחשד לעבירות מרמה, הפרת אמונים והצעת שוחד.

“אני בטוח כי בסופו של תהליך לא ייצא כלום מהמלצות המשטרה על הרב ליצמן”, אומר אייכלר. “הם עצמם אינם מחשידים אותו בקבלת שוחד ובתמורה. הבעיה היא שקובעים כאן רף חדש שבו איש ציבור לא יכול לסייע לציבור. הרוע של השלטון הופך את המושג של פניות ציבור למשהו לא חוקי”.

לדבריו, “מדי יום אני וחבריי שלוחי הציבור מעבירים פניות ומבקשים סיוע מפקידי שלטון ושרים, כדי לבחון סיוע לאזרחים. זה בדיוק מה שעשה הרב ליצמן ועל כך מאשימים אותו. הקהילה שאנחנו עוזרים לה היא כלל מדינת ישראל: ערבים, יהודים, אשכנזים וספרדים, זקנים וצעירים”.

אייכלר טוען: “החרדים הם אוכלוסיה נרדפת על ידי פקידי השלטון. אם שר חרדי אסור לו לפנות לפקידים, שר חילוני כלפיד לא יכול להיות שר האוצר ולקצץ למוסדות תורה. מדובר באנשים שנרדפים על ידי פקידי השלטון ועלינו לסייע להם”.

הוא הדגיש: “נוצר כאן תקדים חמור במדינה. כמו בסדום. גם שם היו חוקים אבל חוקים רעים ושופטים רעים. הם לא אפשרו לתת אוכל לעניים, בניגוד לחוק. הופכים את מדינת ישראל לסדום ועמורה”.

מלשכת סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הגיבו לאחר הודעת המשטרה:

“כפי שהודענו לאורך כל הדרך, סגן השר ליצמן פעל בכל שנות תפקידו לטובת אזרחי ישראל, בשקיפות מוחלטת ועל פי חוק.

לשכת ליצמן נוהגת במדיניות ברורה של דלת פתוחה, לסיוע ועזרה לציבור. זאת, ללא אפלייה בין האוכלוסיות והמגזרים וללא בירור מצבם של הפונים אליו לסיוע, אלא לפי החוק והיושר.

מהודעת המשטרה אף עולה בבירור שגם המשטרה סבורה שלא נעברה כל עבירה במירב סעיפי החשדות בהן נחקר סגן השר ליצמן.

לגבי הטענות האחרות אנו בטוחים ללא ספק כי לאחר בחינה מדוקדקת יתגלה כי לא נפל כל פגם במעשיו של סגן השר.

יושרו הציבורי ועשייתו העצומה של סגן השר ליצמן, בייחוד בתחום פניות ציבור מכל האוכלוסיות, מוכרות וידועות לכל, תוך הקפדה מדוקדקת על החוק, ואין ספק כי הדבר יוכח במהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות