לפיד: הסרטון הומוריסטי • ליצמן: כשר אוצר הוכיח שזו לא בדיחה

סגן שר הבריאות על סרטון ההסתה נגד החרדים של 'כחול לבן': ''אנשי גנץ מבינים שלפיד הפך לנטל פוליטי" • לפיד: 'הסרטון לא נפלט לי, כמו שאמר בוגי"
אריה ריבקינד
ה' אב התשע"ט / 06.08.2019 09:18

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס הבוקר (שלישי) בגלי צה”ל לסרטון ההסתה נגד החרדים שפרסם ח”כ יאיר לפיד.

”אנשי גנץ מבינים שלפיד הפך לנטל פוליטי”, טען ליצמן. “הסרטון הזה אנטישמי לכל דבר. בדיוק מה שעשו ליהודים לפני המלחמה”.

הוא הבטיח: ”נלך רק עם נתניהו. לפיד הוכיח במשך שנתיים כשר אוצר שסרטון הכסף אינו בדיחה והוא נגד החרדים במציאות. אנחנו לא נלך עם גנץ, לא נמליץ על גנץ, רק נתניהו”.

ח”כ לפיד אמר בגלי צב”ל כי אין שום כוונה לפרק את סיעת כחול לבן אחרי הבחירות.

”אני ממוקד בניצחון, ושבני גנץ יהיה ראש הממשלה. גם אני מועמד לראשות הממשלה”, אמר לפיד. ”הסרטון לא נפלט לי, כמו שאמר בוגי. זה סרטון הומוריסטי, חלק מקמפיין בחירות, הסרטון הוא לא טעות ואין איתו שום בעיה”.

לפיד המשיך: “אחד הערכים הכי יסודיים שלי ושל חבריי הוא שלא נכנע לכפייה דתית ושלא יסתמו לי את הפה. אני לא מתכופף בשביל אף אחד. סרטון החרדים הוא נורא מצחיק, אגב חרדים כתבו לי שראו וצחקו ולא הבינו מה הבעיה הגדולה”, טען לפיד. “היות ולליצמן אין מה להגיד על מערכת הבריאות, אז לקלל אותי זה כל הקמפיין שלו”.

מספר שלוש במפלגת כחול לבן, משה יעלון, התייחס הבוקר לסערה סביב הסרטון, ואמר כי הם לומדים מהבעיות שבו.

בריאיון לתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב הסביר יעלון: “עצם העובדה שאנחנו עוסקים בזה, זה מצביע על כך שמשהו התפקשש”.

הוא הוסיף: “אנחנו לא נאמנים לאיש אלא לדרך. בקמפיין יכולים להיות סרטונים יותר או פחות מוצלחים. המטרה המשותפת של ארבעתנו היא לשלב את החרדים.

“אני לא בעד שיח של שנאה. הסרט הזה היה גם על נתניהו שהוא נסחט. זאת הגזמה שהיה פה מוטיב אנטישמי. אבל כבר אמרתי שהוא לא מקובל עליי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות