פעם היו קריקטורות של יהודים עם אף ארוך. היום זה סרטונים ברשת

הם מוצגים כחמדנים, תאבי ממון, עלוקות, כאלה שרוכנים על ערמות של דולרים וקוראים "תביאו לנו את כל הכסף של המדינה" • המשוואה פשוטה: יש לכם מינוס בבנק? עצבים בעבודה? משבר בזוגיות? בהכל אשמים החרדים • אריה ארליך על הסרטון האנטישמי של 'כחול לבן'
אריה ארליך
ד' אב התשע"ט / 04.08.2019 23:58

ראיתם פעם דבוקת זבובים דוגרת מעל ערמת אשפה מצחינה? איווט ליברמן, רון קובי ויאיר לפיד מתנהגים כמו ערמת הזבובים הזו.

את המנדטים שלהם, את הכח האלקטורלי, הם מנסים לגרוף מהפצת זבל, מזריקת רפש על מיעוט בישראל, שנראה שונה, שאנשיו נראים כמו יהודים של פעם, עם זקנים ופאות, בדיוק כמו הדמון הגלותי שתמיד היה מטרה לתיעוב, מוקד לזעם ההמון המוסת.

הם מוצגים כחמדנים, תאבי ממון, עלוקות, כאלה שרוכנים על ערמות של דולרים וקוראים “תביאו לנו את כל הכסף של המדינה” (כך, בלשון הזו בדיוק, מוצג ליצמן בסרטון של ‘כחול לבן’ מהערב).

המשוואה פשוטה: יש לכם מינוס בבנק? עצבים בעבודה? משבר בזוגיות? בהכל אשמים החרדים האלה, עם הזקנים והפאות.

נכה בהם, ונציל את המולדת; נתיר את דמם, ונקדם את המדינה; נחבוט בילדיהם, וכל הבעיות ייפתרו. הם, עם הכובעים והחליפות, מקור הרוע. הרב אלישע לוי (הצדיק מהסרטון של ליברמן) – הוא סיבת הסבל של כולנו.

עכשיו, תראו. החרדים אינם מושלמים. בטח לא הפוליטיקאים החרדים. לא אחת יש לי ביקורת עליהם, ואני לא מהסס לכתוב אותה בחריפות. גם בחברה שלנו יש מה לתקן.

התרת הדם, הצגת החרדי כתאב בצע שמשתלט על המדינה (“אברך מקבל 8,000 שקל בחודש”, העליל לפיד לא מזמן) – זו סוגה מודרנית של אנטישמיות מתועבת.

פעם זה היה בקריקטורות שבהן הוצגו יהודים עם אף ארוך, היום זה בסרטוני רשת חביבים שבהם מוצגים חרדים עם סמיילי של דולרים.

כחרדי מעורה שמשתדל לתרום לחברה, שמשלם למדינה מיסים גבוהים, שעשה שירות אזרחי, שרוצה לגדל פה את ילדיו כאזרחים חרדים שימשיכו את המורשת, כואב לי מאוד על התרבות הפוליטית המסיתה והמשסה הזו.

הייתי רוצה לחשוב שלא הכל כשר בשביל לגרוף מנדטים, אבל שוב ושוב אני נאלץ להתבדות.

אנחנו ערב תשעה באב. 1949 שנים אחרי החורבן – ודומה שכלום לא השתנה פה.

סיפורי שנאת החינם שוב קמים וניצבים לנגד עינינו. אני סומך על אזרחי ישראל שאינם שטופי שנאה – שיידעו להפריד את האינטרס האלקטורלי של פוליטיקאים במצוקה לבין הרצון הטוב והכן של אזרחים – גם חרדים, גם הם בני אנוש – לחיות כאן יחד כחברה מאוחדת, ולא ייתנו פרס לפוליטיקאים שמפיצים שנאה ושיסוי בין אחים.

ושיעבור כבר הטירוף, הלוואי.

מתוך עמוד הטוויטר של אריה ארליך

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פעם היו קרקטורות
    06/08/2019 09:30
    בת שבע
  1. במבחן המציאות מי שיפה בחברה אנחנו החרדים הם פשוט מפחדים מהאמת העיניים