ליטאים מאוכזבים: רק הרב לנדא אחראי רשמית על הכשרות בב”ב

בישיבת מועצת הרבנות הראשית הוחלט להסמיך מטעם המדינה רק את הגרי"א לנדא כרב המעניק כשרות בבני ברק - ובכך השאיר הרב החב"די את עמיתו הליטאי, הגרש"צ רוזנבלט, מאחור • האם הציבור הליטאי יסמוך על 'ההכשר המשותף' של הרבנים לנדא-רוזנבלט גם אחרי מהלך זה?
יוסף גרינבוים
י"ט תמוז התשע"ט / 22.07.2019 15:43

צהלות השמחה על אחדות בבני ברק היו מוקדמות מדי? אחרי שכל כלי התקשורת דיווחו על ‘אחדות’ ברבנות בני ברק – כאשר מונו הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, הבוקר מגיעה אכזבה מרה, לפחות מהצד הליטאי.

כפי שדווח בחרדים 10, במהלך ההלוויה של רבה של בני ברק הגרמי”ל לנדא זצ”ל הוכרז רשמית, על דעת רבני העיר ומועצות גדולי התורה הליטאית והחסידית, על מינוי שני רבנים לעיר בני ברק – אחד חסידי ואחד ליטאי.

לפי ההחלטה, כרב החסידי יכהן הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא, בנו של הגרמי”ל זצ”ל, שינהל את ענייני הכשרות והדת בעיר התורה וחסידות, יחד עם הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, ממקורבי הגר”ח קנייבסקי, תוך שיתוף פעולה מלא.

אלא שהיום מתברר כי מעבר להחלטה של עיריית בני ברק, מועצת הרבנות הראשית הסמיכה רק את הגר”א לנדא לממונה על הכשרות בעיר בני ברק.

בישיבת מועצת הרבנות הראשית שהתקיימה היום הוחלט להסמיך את רבה של בני ברק, הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא כמי שיעניק בלעדית את הכשרות בעירו בני ברק – גם מטעם המדינה, ובכך הוא מותיר מאחור את עמיתו הליטאי הגרש”צ רוזנבלט.

החלטת מועצת הרבנות התקבלה על פי בקשתו של חבר המועצה, הגאון רבי שמעון אליטוב, חסיד חב”ד, מהראשל”צ ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר”י יוסף.

במכתב ששיגר מפציר הגר”ש אליטוב  למנות את הגר”א לנדא כממלא מקומו של אביו.

צילום: col

“אני חש חובה לבקש בקשה, כי מועצת הרבנות הראשית תסמיך את הגאון רבי יצחק אייזיק לנדא אשר כבר פקיע שמיה בענייני כשרות ונישואין וזכה לעמוד ולשמש את אביו רבות בשנים ואין ספק שהוא ימשיך את המסורת החשובה של עיר התורה והחסידות כיאה וכיאות”, כתב הגר”ש אליטוב.

כאמור, מועצת הרבנות הראשית קיבלה את ההחלטה – פה אחד.

גורמים ליטאיים בבני ברק אומרים לחרדים 10: “התחושה שלנו היא אכזבה. חשבנו שהמינוי של שני הרבנים הוא באופן זהה, וכעת מתברר שלא”.

האם הציבור הליטאי יסמוך על ‘ההכשר המשותף’ של הרבנים לנדא-רוזנבלט גם אחרי מהלך זה? ימים יגידו.

הדפס כתבה

8 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    למה לסכסך בכח?!
    22/07/2019 19:16
    משה
  1. יש אחדות נפלאה שטובה לכולם. חרדים 10, אם חסר לכם כותרות זה לא נותן לכם את הזכות לנסות להפריד בין יהודים!

  2. מי שמפסיד מזה זה הרב לנדא בעצמו
    22/07/2019 21:52
    א
  3. במקום להיות מקובל על כל תושבי העיר, כעת יהיו הרבה שימשיכו להתנזר

  4. הרב לנדא לא היה הרב המוסמך מטעם הרה"ר בבני ברק
    23/07/2019 11:35
    מגיב
  5. כמדומני שהרב אליטוב לא דייק.
    הרב המוסמך מטעם הרה”ר לתת כשרויות ונישואין וכו’ היה הרב שלמה קורח זצ”ל, לא?

  6. חזק וברוך
    23/07/2019 13:45
    חיים
  7. החלטה נכונה

  8. כותרת מחרחרת ריב
    24/07/2019 01:45
    שמעון
  9. מהתוכן מובן שהרב הנוכחי ממשיך למלא את מקום אביו כעת גם מטעם הרבנות הראשית. אם רב מסוים לא הוסמך מטעם הרבנות הראשית, זה לא אמור למנוע מרב אחר להיות מוסמך.

  10. כותרת סכסכנית ופלגנית!
    24/07/2019 07:53
    יהודה
  11. החלטת מועצת הרבנות אינה נוגעת להחלטת עיריית בני ברק להכיר בשניהם כרבני העיר. אף אחד לא קשר בין השניים. מדוע לסכסך?

  12. פורסמה הודעה ממשרד רבני העיר
    24/07/2019 11:42
    תושב בני ברק
  13. כשרות רבני בני ברק צועדת בעוז ובגאון
    בשיתוף פעולה מלא בין שני הרבנים, שרק לאחרונה
    הוחלפו כל תעודות הכשרות בעיר לתעודות המתפארות בחתימת
    שני רבני העיר שליט”א, ההחלטה ברבנות הראשית היא פורמלית לחלוטין.

  14. לא מתאים לכם
    25/07/2019 01:19
    עובדיה
  15. אתר חרדים 10 כבר פירסמתם על מחלוקות כביכול והתברר כלא היה, למה לנסות להמציא סיכסוכים?!
    מצרף מכתב של הרב פולק

    עדכוני חב״ד;בשם הרב אהרן פולק נאמן ביתו של רב העיר בני ברק הגאון רבי שבח צבי רוזנבלט שליט”א נמסר כי: *לשאלת רבים כאן הנני להבהיר:* כשרות רבני בני ברק צועדת בעוז ובגאון באחדות מלאה ומיוחדת בין שני רבני העיר הגאונים רבי חיים יצחק אייזיק לנדא שליט”א ורבי שבח צבי רוזנבלט שליט”א המובילים את מערך הכשרות וצביון העיר בשותפות אמת. רק בימים אלו שבו רבני העיר שליט”א מדרום אמריקה שם עמדו בראש צוות שחיטת הענק של בקר, עמידה איתנה ומאוחדת על טהרת החותם בתכלית ההידור העולה על שולחן מלכים. נושא רישום שם הרב הינו נושא פרוצדואלי המסודר על ידי מערך הרבנות של הרה”ר בהתאם לנוהל המכונה “מתווה העדה החרדית”, לפיו גוף העוסק ברישום נישואין עוד לפני הקמתה של הרה”ר, ממשיך לעשות כן במתכונת זהה עם שם הרב החותם כמאז. ואכן, בהתאם לנוהל זה, חתום כ”ק מרן האדמו”ר מדושינסקיא שליט”א על תעודות רישום הנישואין שע”י העדה”ח כממשיך את פועלו של זקנו הגאב”ד כ”ק האדמו”ר מוהרי”צ דושינסקיא זצוק”ל הגאב”ד באותם הימים וכך מאושרות מערכות הכשרות בהתאם למודל עקרוני זה. בהתאם למודל זה, עדכנה הרה”ר את שם החותם המאושר לתעודה הנחתמת ע”י שני רבני העיר שליט”א, בשם מורינו הגרח”י לנדא שליט”א כממשיך פועלו של זקנו רב העיר מורינו הגר”י לנדא זצוק”ל. מדובר בהליך פרוצדואלי טכני ותו לא. רבני העיר שליט”א פועלים בצוותא חדא, מאשרים הכל בצוותא וחתומים על תעודות אלו בצוותא. רק אמת ותורת שלום באהלם כרצון וחיבת הקודש של מרנן ורבנן שליט”א. כל פרסום אחר הינו מגמתי, מעורר גיחוך ונעדר כל בדל אמת. קושטא קאי שיקרא לא קאי