התוכנה הדהימה את מדינת הענק: כך מצאו ילד שנעלם לפני 18 שנים

מומחי תוכנה וחוקרי משטרה בדרום סין הצליחו לאתר ילד שהוגדר כנעדר במשך 18 שנים - בעזרת טכנולוגיה שמזכירה את האפליקציה שמזקינה • הם הצליחו ליצור את הפורטרט של הילד כפי שהוא נראה היום - והישוו עם תצלומים שנמצאים במאגר לאומי
שלמה בן חיים
י"ט תמוז התשע"ט / 22.07.2019 00:39

לא רק פרצופים של זקנים: פרשת היעלמות של ילד סיני באה אל פתרונה באורח מפתיע, לאחר 18 שנה.

לפי הדיווחים בכלי התקשורת במדינת הענק, איתור הילד התאפשר באמצעות שימוש בטכנולוגיית בינה מלאכותית, שהצליחה ליצור פורטרט שלו בבגרותו – מתמונת ילדות.

הנעדר, יו ווייפאנג, כיום סטודנט בן 21, נעלם מאתר הבנייה בו עבד אביו בתור מנהל עבודה – בשנת 2001, בעת ששיחק בקרבת מקום.

חוקרי המשטרה סרקו את מצלמות האבטחה שהיו באזור, אך לא הצליחו לאתר את הילד, משום שאנשים רבים חלפו במקום. “פתחנו את המקרה למחרת האירוע ולא ויתרנו”, אמר חוקר המשטרה. “אבל הטכנולוגיה הייתה מוגבלת באותה תקופה”.

אביו של וייפאנג, יו שינגקואן ואמו רונג מוהואן, חיפשו בערים רבות אחריו אך לא מצאו לו זכר. במסיבת העיתונאים הם הציגו מספר פוסטרים שהודפסו, אשר הראו כי הציעו פרס של עד 100,000 יואן (11,600 יורו) למי שימסור מידע שיוביל לאיתורו.

ההתפתחות חלה לאחרונה, לאחר שמומחים מחברת המחשבים Tencent הצליחו ליצור את הפורטרט של הילד כפי שהוא נראה היום, באמצעות תוכנה שמזכירה את אפליקציית FaceApp הרוסית שהפכה פופולארית בשבוע האחרון, המציגה את המצולם בעוד עשרות שנים קדימה.

לפי כלי התקשורת, חוקרים ממשטרת מחוז פוטיאן בדרום סין, אפשרו להשוות את הפורטרט שייצרה התוכנה עם תצלומי פנים הקיימים במאגר לאומי.

לקח להם חודשיים עד שהם הצליחו לאתר את ווייפאנג.

כאשר פנו אליו, הוא סרב להאמין שהוא ילד שנחטף בילדותו. אבל בדיקת DNA שביצעו חוקרי המשטרה הוכיחה מעל כל צל של ספק שהוא אכן הילד הנעדר – שאומץ על ידי משפחה וגדל כבנם.

האיחוד המרגש בין יו ובני משפחתו הביולוגית התרחש במסיבת עיתונאים – מול מצלמות כלי התקשורת.

יו שינגקואן, אביו של הנעדר, אמר במסיבת העיתונאים: “מעתה ואילך, אביו המאמץ יהיה כמו אח שלי; לבן שלי יהיו כעת שני אבות”.

חוקרי המשטרה אמרו כי הם עדיין חוקרים פרטים על החטיפה.

וייפאנג עצמו לא סיפר אם שאל את הוריו המאמצים את האמת על עברו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות