השמצתם כדי לפגוע: פרקליטי ברק שיגרו ל’דיילי מייל’ איום תביעה

יו"ר מפלגת 'ישראל דמוקרטית' תובע מהעיתון הבריטי התנצלות והסרת הכתבה • במכתב ההתראה ששיגרו עורכי דינו הוא גם דורש להיות שותף לניסוח ההתנצלות וההבהרה
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התשע"ט / 17.07.2019 18:43

פרקליטיו של יו”ר ‘ישראל דמוקרטית’, אהוד ברק, שיגרו היום (רביעי) לעיתון הבריטי ‘דיילי מייל’ מכתב התראה לפני תביעה, בעקבות פרסום תמונותיו מינואר 2016 בכניסה לביתו במנהטן של המיליארדר המורשע ג’פרי אפשטיין  – כשפניו מכוסות.

ברק דורש מהעיתון להתנצל, להסיר את הכתבה, ולהיות שותף לניסוח ההתנצלות וההבהרה.

באמצעות עורכי דינו ברק מטיח בעיתון כי הפירסום נעשה באופן “מביש”, חרג מהנורמות המקצועיות של העיתונות ונעשה במודע בתקופת בחירות.

“המאמר שפורסם הוא מביש. הוא מציג מספר האשמות חמורות במיוחד והשמצות. ביקשתם לשייך את ברק לפרשת אפשטיין – הדבר אינו נכון, כפי שאתם יודעים היטב”.

עוד נכתב במכתב: “פרסמתם את המאמר בלי לעשות כל מאמץ לקבל את תגובתו של ברק. התנהלות זו אינה מקובלת גם בנסיבות רגילות, אך בייחוד כעת לאור העובדה שברק לוקח חלק במערכת בחירות תחרותית בישראל, ולאור טיבן החמור והפוגעני של ההאשמות. בוודאי ידעתם שפרסומכם יגרום לנזק משמעותי”.

עורכי הדין הוסיפו: “במקרה הטוב, התנהלותכם הייתה נאיבית וחסרת אחריות – כניסיון להפיק רווח מפרשת אשפטיין. במקרה הרע, השמצתם באופן מכוון את ברק על מנת לפגוע במוניטין שלו באופן בלתי הפיך – ובכך ביקשתם לעזור למתחריו הפוליטיים. הנזק הרב שגרמתם לברק ולמשפחתו לעוגמת נפש גדולה, ויתרה מכך עלול גם לפגוע באופן משמעותי במערכת הבחירות כולה”.

על פי הנטען בעיתון הבריטי, ביום שבו צולמו התמונות של ברק נכנסו אל ביתו של אפשטיין גם נשים צעירות.

ברק הכחיש כי אי פעם ראה את אפשטיין בחברת נשים או נערות, והוסיף כי מעולם לא הלך למסיבות שארגן המיליארדר.

העיתונאי מרטין גולד, שפרסם את הכתבה, אמר אתמול ל’כאן חדשות’: “פרסמנו את הסיפור ואת כל התמונות ב-2016, אבל לא זיהינו את אהוד ברק. הצלם פתאום קיבל שיחות מישראל בימים האחרונים שאמרו לו ‘היי זה ברק'”.

לפי גולד, “אנחנו לא יודעים אם ברק ידע או לא – זו דירה עם שבע קומות, הבית הגדול ביותר בניו יורק סיטי. אז אי אפשר להגיד שהוא היה איתן באותו חדר, אזור”.

הבוקר התייחס ברק לפרסום התמונות – וצייץ בחשבון הטוויטר שלו תמונה כשפניו מכוסות: “מודה, כשקר אני נוהג לכסות את הפרצוף. לא רק בניו יורק. בכל מקום בעולם. עד היום לא חשבתי שזו ידיעה עיתונאית. בקרוב חשיפה של קולקציית הצעיפים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות