היום הפריימריז ליו”ר העבודה: יקבעו מי יהיה מס’ 2 של אהוד ברק

עמיר פרץ, איציק שמולי או סתיו שפיר? לקראת השעה 22:30 צפויות להתפרסם תוצאות ההצבעה שיכריעו: מי יהיה, בעצם, מספר שתיים של אהוד ברק, לאחר החבירה בין שתי המפלגות
חרדים 10
כ"ט סיון התשע"ט / 02.07.2019 10:10

שלושה חודשים לאחר המפלה בבחירות: שלושה חברי כנסת מתמודדים היום (שלישי) על תפקיד יו”ר מפלגת העבודה: עמיר פרץ, איציק שמולי וסתיו שפיר.

כ-65 אלף מתפקדי מפלגת העבודה ייצאו להצביע ב-105 קלפיות, שנפתחו בשעה 10:00 בבוקר וייסגרו בשעה 21:00 בערב.

ככל הנראה לקראת השעה 22:30 יפורסמו תוצאות ההצבעה. במידה ואיש מבין המועמדים לא יקבל תמיכה של לפחות 40 אחוז מהמצביעים, בעוד שבוע יתקיים סיבוב שני בין שני המועמדים המובילים.

הסקרים מלמדים על יתרון לחבר הכנסת עמיר פרץ המקווה לקבל כבר היום רוב של 40 אחוזים מהקולות.

ברקע הבחירות ניצבת  מפלגתו החדשה של אהוד ברק הנחשבת כמתמודדת על אותו פלח מצביעים.

פרשנים פוליטיים מגדירים את הבחירות היום כמי שיקבעו מי יהיה, בעצם, מספר שתיים של אהוד ברק, לאחר החבירה בין שתי המפלגות.

הבוקר פורסם בכאן רשת ב’, כי רגע לפני פתיחת הקלפיות, קרא ח”כ שמולי לח”כ שפיר לאחד כוחות. הוא הציע לערוך סקר בקרב 1,500 ממתפקדי המפלגה, שתוצאותיו יקבעו מי יתמודד מול עמיר פרץ.

שפיר מסרה בתגובה כי הציעה לשמולי שותפות מלאה אך הוא סירב לה.

שמולי גם הציע לשפיר להוביל את כל המהלך של החיבורים, ביום שאחרי הפריימריז, עם אהוד ברק, מרצ וגורמים נוספים. עוד הוצע לשפיר להוביל את כל מהלך השיקום הפנימי של מפלגת העבודה לאחר ההתרסקות בבחירות האחרונות, ושמולי התחייב שכל החלטה שתאושר במוסדות המפלגה תיעשה רק בהסכמה מלאה עם שפיר.

בבחירות לכנסת ה-21 שנערכו בחודש אפריל האחרון קיבלה העבודה בראשו אבי גבאי  שישה מנדטים בלבד, התוצאה הנמוכה ביותר בתולדותיה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות