השר סמוטריץ’: ‘בנט לא למד שום דבר, לרוץ בנפרד זה חוסר אחריות’

שר התחבורה קורא לאשרור מהיר של הסכם איחוד מפלגות הימין הקיים: "מיותר שזה לוקח זמן" • רוצה איחוד של כל הכוחות הפוליטיים מימין לליכוד: "כל מי שרוצה לרוץ מימין לליכוד צריך להתאחד. אני מוכן לעשות כל ויתור שצריך"
חרדים 10
כ"ח סיון התשע"ט / 01.07.2019 11:44

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ’ קרא הבוקר (שני), בראיון שהעניק לרשת ב’ – למפלגות הבית היהודי ועוצמה יהודית לאשרר באופן מהיר את הסכם איחוד מפלגות הימין הקיים.

“חשבתי ואני עדיין חושב שאיחוד מפלגות הימין היה צריך לאשרר את ההסכם כמו שהוא. על גבי זה כולם צריכים להתאחד לפתק אחד”, אמר סמוטריץ’.

סמוטריץ’ תקף את הניסיונות של עוצמה יהודית ושל הבית היהודי לשפר עמדות: “עצוב לי, אני חושב שזה מיותר שזה לוקח זמן, ואני חושב שנמצא את עצמנו בהרכב דומה. אני רוצה להאמין שזה מהלך של משא ומתן. אני חושב שזו שגיאה, האחריות שמוטלת על הכתפיים שלנו היא כבדה”.

ביחס לחיבור הגדול יותר עם גורמים נוספים בימין, אמר סמוטריץ’, כי הוא מוכן לוותר על מקומות ותפקידים כדי שהדבר יצליח: “כל מי שרוצה לרוץ מימין לליכוד צריך להתאחד. אני ודאי לא אוביל. אני חושב שהרב רפי פרץ עשה עבודה טובה ויכול להוביל. אני לא אעמוד בפני חיבור, אני מוכן לעשות כל ויתור שצריך”.

האם יש אפשרות שאיילת שקד היא זו שתוביל?

סמוטריץ’: “אני לא מנהל משא ומתן ולא קובע שום דבר. אני חושב שיותר נכון שהרב פרץ יעמוד בראש, איילת גם במקום השני תעשה עבודה נהדרת, אבל אני לא מחליט ולא קובע שום דבר, בסוף בחדר אחד אפשר להגיע להסכמות”.

בהמשך תקף סמוטריץ’ את הקו אותו מוביל יו”ר הימין החדש, נפתלי בנט, שקורא לריצה בשתי מפלגות מימין לליכוד, איחוד מפלגות הימין ומה שהוא מכנה ‘מפלגת ימין ליברלית’.

“אני מודע להבדלים, יש מכנה משותף מספיק רחב שמאפשר ללכת ביחד”, ציין סמוטריץ’.

לדבריו, “נפתלי לא למד שום דבר, המציאות טפחה לכולנו על הפנים. בואו, שימו בצד את התיאוריות ואת משאלות הלב. לרוץ בנפרד זה חוסר אחריות, פוטנציאל הנזק הוא עצום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות