איחוד עם ברק? קרב התרנגולים של שמולי וסתיו שפיר על יו”ר העבודה

ארבעה ימים לבחירות במפלגת העבודה • איציק שמולי: "אם אבחר אפעל לאיחוד עם אהוד ברק" • סתיו שפיר: "איציק מוכן למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת"
אריה ריבקינד
כ"ז סיון התשע"ט / 29.06.2019 21:28

ארבעה ימים לבחירות במפלגת העבודה: ח”כ איציק שמולי, המתמודד על תפקיד יו”ר העבודה, אמר היום (שבת), באירוע ‘שבתרבות’ בפתח תקווה, כי אם ייבחר להנהגת המפלגה, יפעל ליצירת חיבור עם רשימתו החדשה של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.

“הסכנה למפלגת העבודה היא ברורה. היא עלולה להיכחד”, אמר שמולי. “היא על סף אחוז החסימה בסקרים. השאלה היא – מי המועמד שיוכל להוציא אותה מההריסות”.

הוא הוסיף: “אנחנו צריכים להחזיר אלינו הרבה אנשים שאיבדנו בדרך ואני מאמין שאני האיש שמתאים לזה. כרגע יש לנו שני אתגרים: הראשון הוא לבנות מחדש, את מפלגת העבודה. והשני הוא להגדיל את הסיכוי של הגוש להחליף את השלטון”.

על האפשרות של חיבור עם אהוד ברק אמר שמולי: “הדרך היחידה להעמיד מחדש את מפלגת העבודה על הרגליים והסיכוי של הגוש לנצח היא בחיבורים. יש לי ולברק אותה מטרה והיא להחליף את השלטון. אני נפגש עם ברק ועם אחרים כדי להביא חיבורים”.

שמולי לא פסל גם חיבור מחדש של מפלגת העבודה עם ציפי לבני. “אני אפעל לחיבורים גם עם ברק וגם עם לבני”.

על אמירתו של עמיר פרץ, שהודיע כי לא יהיה מוכן להיות מספר 2 של ברק – הגיב: “זו אמירה שמכשילה חיבורים. צריך לעשות חיבורים בלי אגו”.

ח”כ סתיו שפיר, המתמודדת גם היא על ראשות העבודה,  התארחה במקביל באירוע ‘שבתרבות’ בחדרה, ותקפה בחריפות את יריבה שמולי: “בזמן ששמולי מתחנן למקום במפלגה אחרת ומוכן למכור את העבודה – אני נלחמת על הבית שלנו. איציק מוכן למכור את המפלגה כדי לקבל מקום רביעי במפלגה אחרת. אם הוא מוותר על ‘העבודה’ עדיף שיעשה את זה לפני הפריימריז וייתן לי להביא למפלגת העבודה חיים חדשים ודופק”.

היא הוסיפה: “מפלגת העבודה עומדת בפני הכרעה. פוליטיקה ישנה של עסקנות ושקרים או פוליטיקה חדשה ונקייה שתביא לעבודה עשרות אלפי צעירים ותקווה. לצערי, אם מפלגת העבודה תבחר שוב בפוליטיקה הישנה – אני לא חושבת שמפלגת העבודה תהיה. אם מפלגת העבודה תישאר בעבר, באפרוריות ובעייפות, במוסדות הישנים שהיא נשענת על כוח המאוד מאוד מוגבל שלהם, אם היא תישאר שם מאחורה – (היא) כנראה לא תהיה.

“אם מפלגת העבודה תבחר ללכת להלוויה ממלכתית, להמתת חסד – במקום לבחור בתקווה, בלקום ולהסתער עם היריבים הפוליטיים שלנו ולקום ולהחיות את המחנה שלנו ולבנות את המחנה הדמוקרטי – אז היא תבחר, זאת בחירה של המפלגה, ואני מבקשת עכשיו להציל אותה”.

בתגובה לדברים כתב איציק שמולי בעמוד הטוויטר שלו: “סתיו, אנחנו יכולים יחד להציל את המפלגה. בעבר היו מועמדים שהפסידו ועזבו. זו לא הדרך. מפלגת העבודה יותר גדולה ממועמד כזה או אחר. תצטרפי אליי ונבנה את המפלגה”.

שפיר השיבה לו: “זה נחמד שאתה ממלכתי בטוויטר אבל מאחורי הקלעים מעביר מסרים מאיימים כמו אלה שהשמעת ליוסי ורטר (‘אם סתיו לא תפרוש בטוב, זה ייעשה ברע’). אל תדאג אני לא הולכת לשום מקום. ביום שלישי אנהיג את המפלגה שלנו למקום טוב יותר, ואשמח שתהיה חלק – אך כשותף אמיתי. בלי הפוליטיקה הישנה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סתיו, איך את מסוגלת "ללכלך" ככה על שמולי? תתביישי😖
    29/06/2019 22:25
    אין על שמולי!
  1. את מורידה המון ממה שחשבתי עליך!