חטף הילדה? האחראי על מצלמות האבטחה: “לא מצאנו שום ראיה”‎

האחראי על מצלמות האבטחה בבית הספר החרדי בו למדה הילדה בת ה-7 לחדשות 12: "האמא נתנה לי תאריכים מסוימים שהיה להם ככה חשד שזה קרה" - אך לא נמצא דבר חריג • פרקליט הנאשם תוהה: "האליבי שנתן מרשי נבדק ואושר ואז הזיזו את תאריך האירוע למועד אחר, למה?"
חרדים 10
ט"ו סיון התשע"ט / 18.06.2019 19:52

אין תיעוד במצלמות האבטחה: כפי שדווח אמש בחרדים 10, למרות שכל בית הספר בו למדה הילדה בת ה-7 שעברה התעללות – מרושת במצלמות אבטחה,  אין כל תיעוד המאשר כי מחמוד קטוסה, עובד התחזוקה מהכפר דיר קדיס, “טיפח עמה קשר בכך שהיה מדבר עימה מעת לעת ונותן לה ממתקים”, כפי שמופיע בכתב האישום.

בשיחה שקיים היום (שלישי) האחראי על מצלמות האבטחה בבית הספר עם חדשות 12, הוא אומר כי מהחומרים שראה באותה תקופה, בה על פי כתב האישום אירעה החטיפה והתקיפה – הוא לא הבחין במשהו חריג.

האחראי סיפר כי הוזמן לבית הספר המדובר לפני כחודשיים, לאחר שאימה של הילדה סיפרה להנהלה על החשדות.

האחראי הוזמן משום שהתקופה שבה התרחשה ההתעללות, לכאורה, נפרסה על פני חודש והמצלמות שהוא מפעיל מכסות את מרבית שטח בית הספר. “הבנתי שהיה איזשהו מקרה בקשר להטרדה ורצו למצוא”, סיפר.

כשהגיע לבית הספר נכחה שם אמא של הילדה ועובדת במקום. לטענתו, האם נקבה ב”זמנים ספציפיים” שאותם ביקשה ממנו לחלץ מההארדיסק – שבינתיים העביר לידי המשטרה – שבו מאוחסנים הצילומים.

“היא נתנה לי תאריכים מסוימים שהיה להם ככה חשד שזה קרה”, סיפר.

על מנקה בית הספר, שלימים נעצר והואשם בחטיפה ובתקיפה של הילדה, אמר כי האם לא חשדה בו תחילה. “לא, היא לא אמרה עליו שום דבר”, שיחזר, אך ציין כי האם האמינה כי הילדה לא בדתה את סיפור ההתעללות.

הוא סיפר, כי גם לאחר מכן הם עברו על כל הצילומים, אך “לא מצאנו שם איזשהי ראיה לכל העניין הזה”.

אין קביעה מדעית שאכן בוצעה התעללות

בחדשות 12 מציינים כי כתב האישום מתבסס על מה שהילדה סיפרה לאמא – והפרשנויות שניתן היה להוציא ממנה. מעבר לכך שאין ראיות פורנזיות, תיעוד של המקרה או בדיקת רופא, אין מסמך או קביעה מדעית שאכן בוצעה התעללות.

גם התאריך המדויק שבו בוצעה התקיפה לא ידוע – עובדה המקשה מאוד על החידה שטרם נפתרה: האם אם היו שני ערבים נוספים שסייעו לנאשם?

בחדשות 12 מדגישים כי מבחינת המשטרה, עדות הילדה מהימנה וגרסתה התקבלה במלואה, בכל מה שקשור למה שנאשם ביצע בה לכאורה, אך בכל הקשור לתיאור שסיפקה על שותפים נוספים – היא לא ידעה לומר.

לכן, ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה בוחן אם יש לבצע פעולות חקירה נוספות שיש לנקוט, במקרה שיתרשם שאכן היו שותפים למעשה.

במהלך החקירה הנאשם הובא לבדיקת פוליגרף ושם נשאל שלוש שאלות. בתום הפעם הראשונה שנשאל נקבע שלא ניתן להגיע לממצא בדוק ולא ניתן לדעת האם דובר אמת. לאחר הפסקה קצרה, הוא חובר לפוליגרף פעם נוספת ונשאל אותן שאלות בתוספת שאלה חדשה אחת.

לאחר שסיים לענות על ארבע השאלות – נקבע שהוא דובר שקר. מבחינת המשטרה מדובר בבדיקה אחת, שבה שיקר.

השאלות עסקו ישירות במעשי ההתעללות. יצוין, כי למרות שהוא נכשל בבדיקה – לבדיקה זו אין חשיבות משפטית, אלא רק בהארכות המעצר.

“מדובר באדם שזועק לא היו דברים מעולם”

עו”ד נאשף דרוויש, פרקליטו של מחמוד קטוסה, אמר הערב ל’חמש עם רפי רשף’, כי מרשו במצב נפשי קשה ומכחיש בתוקף את המיוחס לו.

“הוא מפוחד ממה שקורה בחוץ וממה שעלול לקרות בפנים”, אמר. “ככל שהדברים הם נכונים – אפילו חלקם – אני בתיק הזה לא ממשיך את הייצוג. מדובר באדם שזועק לא היו דברים מעולם. אני לא נסמך רק על הדברים שהוא מסר, אלא גם מעיין בחומרי החקירה ומה יש בהם – וזה משהו שתומך בגרסה שלו”.

בתוכנית ‘ערב ערב עם דב גיל-הר’ בכאן 11 הסביר עו”ד נאשף דרוויש, כי החליט לקחת עליו את התיק משום שסיפור המקרה נשמע לו הזוי ובעל סתירות רבות.

דרוויש אישר כי באחת הבדיקות הנאשם יצא דובר שקר, אך אמר: “מדובר בבדיקה אחת”. הוא תהה: “למה לא מדברים על שאר הבדיקות בהן הוא יצא דובר אמת?”.

לדברי עורך הדין, “הבדיקות האלה לא הכי אמינות, ולספר רק על בדיקה אחת זה זלזול באינטליגנציה של כולם”.

הפרקליט התייחס לתיאור המקרה ולכך שהילדה זיהתה את מחמוד במסדר זיהוי: “מסדר זיהוי לא רלוונטי, אין בו כלום. אם מדברים בראיות צריך לשאול האם יעלה על הדעת שאדם בעל חזות ערבית יכול להוציא ילדה חרדית ביישוב חרדי. יוצא מהשער וגורר אותו בזמן שהיא נאבקת בו מרחק כ-20 דקות הליכה”.

בהתייחס לדברי חוקרת מומחית לחקירות ילדים שבחנה את המקרה ואמרה כי להבנתה הדברים שנאמרו על ידי הילדה בחקירה הושפעו ככל הנראה גם מהתשאול שעברה על ידי הוריה – אמר הפרקליט: “למה מתעלמים מהעובדה שבהתחלה אמרו שזה אירע במקום אחד ואז במקום אחר, האליבי שנתן נבדק ואושר ואז הזיזו את תאריך האירוע למועד אחר, למה?”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות