קשיים בתיק ההתעללות בילדה: ימ”ר ש”י יבצע השלמות חקירה

פרקליט המדינה, ראש אח"מ והפרקליט הצבאי הראשי ערכו שיחה דחופה - והחליטו: להטיל על ימ"ר ש"י לבצע השלמות חקירה בתיק בו כבר הוגש אישום • בכיר בפרקליטות הצבאית: "לא היה ניתן להימנע מהגשת כתב האישום, למרות כמה בעיות מטרידות שעולות מהחקירה ואין להן מענה"
חרדים 10
ט"ו סיון התשע"ט / 18.06.2019 20:24

בעקבות הקשיים בתיק ההתעללות בילדה בת השבע: צמרת הפרקליטות עורבה היום (שלישי) בתיק בו מואשם מחמוד קטוסה, עובד התחזוקה בן 46 מהכפר דיר קדיס, בחטיפה, תקיפה והתעללות בילדה החרדית.

ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב גדי סיסו, והפרקליט הצבאי הראשי, אלוף שרון אפק, ערכו הערב שיחה דחופה, במסגרתה הוחלט לערוך השלמות חקירה נוספות בתיק – בו הוגש שלשום כתב אישום. בהתייעצות שותפו, לנוכח רגישות העניין, גם פרקליט המדינה שי ניצן וגורמים בכירים נוספים מפרקליטות המדינה.

בהתייעצות הוחלט להטיל על היחידה המרכזית במחוז ש”י לערוך השלמות חקירה נוספות בתיק, וזאת על מנת למצות את בירור החשד כי היו מעורבים נוספים בהתעללות, “ולאור מידע חדש שהתקבל לאחר פרסום המקרה”.

מדובר בצעד חריג וזאת לאחר שבתום חקירת המשטרה הגישה שלשום הפרקליטות הצבאית לבית המשפט הצבאי ב’עופר’ את כתב האישום נגד הערבי החשוד בפרשה.

גורם משפטי בכיר אמר הערב לחדשות 12, כי בנסיבות שנוצרו – הוא בספק אם הפרקליטות הייתה מגישה כתב אישום.

בכיר בפרקליטות הצבאית הוסיף: “לא היה ניתן להימנע מהגשת כתב האישום, למרות כמה בעיות מטרידות שעולות מהחקירה ואין להן מענה”.

בחדשות 12 דווח עוד, כי “המידע החדש” העלה אפשרות לכאורה שהנאשם, מחמוד קטוסה, קשור או מעורב במקרה אחר, נוסף, חוץ מהמקרה בו הוגש כתב אישום.

וידאו:  כאן חדשות

ב’כאן חדשות’ דווח, כי במערכת אכיפת החוק חוששים כי הדרך שבה נוהלה החקירה, על ידי גורמים שאינם מורגלים בתיקים סבוכים כאלה, עלולה לפגוע בתיק. צמרת הפרקליטות עורבה בתיק רק בשלב מאוחר יחסית, ובעקבות הבעיות שהתגלו התקיימה גם השיחה הערב.

בית המשפט הצבאי בעופר יקיים מחר דיון בבקשתו של סנגור הנאשם באונס הילדה בת ה-7 להוציא צו איסור פרסום מלא על כל פרטי הפרשה.

הדיון בנושא הוקדם לאחר שהבוקר נפגשו הסנגור ונציג הפרקליטות הצבאית עם השופט, ובמהלך הפגישה העלה הסנגור תהיות בנוגע לראיות הקיימות בתיק ואשר קושרות את הנאשם למעשה.

בין היתר עלו תהיות בנוגע לוודאות זיהויו של הנאשם על ידי הילדה בבית הספר, וכן בנוגע לבעייתיות בשאלת המקום והזמן של האירוע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות