אלי ישי הצטרף, התעמולה החלה • ומאז? ג’ ירדה ל-6

עד סופהשבוע הציגה יהדות התורה יציבות בסקרים - כאשר ברובן כיכב המספר 7 • אבל מאז יום חמישי חל שינוי: ב-5 מתוך 6 סקרים המפלגה מקבלת רק 6 • מתי טוכפלד: "הדבר היחידי שימנע את המנדט השביעי זה אחוז הצבעה גבוה" • אליטוב: "מסובך להעריך נכון מפלגה מגזרית"
אריה ריבקינד
כ"ה אדר ב' התשע"ט / 01.04.2019 19:52

מה קרה בימים האחרונים ליהדות התורה?

עד השבוע האחרון הציגה המפלגה יציבות ברוב הסקרים שפורסמו לאורך כל מערכת הבחירות – כאשר ברובן כיכב המספר 7.

אלא שדווקא כעת, לקראת הישורת האחרונה, המפלגה סופגת ירידה בסקרים, כאשר בחמישה מתוך שישה סקרים שפורסמו מאז סוף השבוע, המפלגה יורדת ל-6 מנדטים.

בסקר של ישראל היום שפורסם ביום שישי קיבלה המפלגה 6 מנדטים וכך גם בסקרים של מעריב ומקור ראשון. רק בידיעות אחרונות זכתה המפלגה ל-7 מנדטים.

גם בשני סקרים של שני מכונים שונים, שפורסמו בחדשות 12 אמש והבוקר (שני) – יהדות התורה מקבלת רק 6.

מאז יום חמישי התרחשו רק שני דברים במפלגה: התמיכה הרשמית של אלי ישי ו’יחד’ ביהדות התורה, ותעמולת הבחירות של המפלגה, שהפיקה גם תשדירים עבור הטלוויזיה. האם זה באמת  מה שהוביל לשינוי המגמה?

חרדים 10 פנה אל פרשנים פוליטיים ושאלנו: איך תסבירו מסביר את העבודה שיהדות התורה, ששמרה על יציבות בסקרים עם 7 מנדטים לאורך כל השבועות האחרונים, דווקא מאז סופשבוע ירדה ברוב הסקרים ל-6?

מתי טוכפלד, הפרשן הפוליטי של ישראל היום: “לא נראה לי שיש הסבר. הם לא יודעים באמת לדגום את החרדים, זה שטויות”.

לדבריו, “נראה שהדבר היחידי שימנע את המנדט השביעי זה אחוז הצבעה גבוה. בטווח של 72 אחוז זה סביר. מעל זה, כל המפה יכולה להשתנות כולל מפלגות שלא יעברו”.

יוסי אליטוב, עורך עיתון משפחה: “לא בטוח שהסקרים יודעים להעריך נכון מפלגה חרדית כמו יהדות התורה. העבר מוכיח שכמעט מעולם לא חזו את כוחה של המפלגה. ברור לנו שיהדות התורה תקבל שבעה מנדטים. אם היא תזכה במנדט השמיני זה רק בשל כוחו והשפעתו של הגאון רבי מאיר מזוז ובני קהילתו”.

• אבל גם בתוך אי היכולת שלהם להעריך, חל במודלים שלהם משהו.

“ייתכן מאוד שהירידה נובעת מעליה של מפלגה אחרת. מאוד מסובך להעריך נכון מפלגה מגזרית שחלק גדול מאנשיה לא מתקשרים כלל עם מכוני סקרים”.

אריה ארליך, סגן עורך משפחה: “ירידה של מנדט אחד זה משהו שנמצא בטווח הטעות הסטטיסטית – עניין של כמה משיבים לכאן או לכאן – ולכן אני סבור שאין מקום לפרשנות בהקשר הזה. יהדות התורה תקבל להערכתי שבעה מנדטים, בטח לאחר החבירה של אנשי הגר”מ מאזוז אל המפלגה”.

בשבוע הקרוב מתכננת המפלגה לרכז מאמצים למיצוי הקול החרדי. “הבנו שאנחנו מפספסים כ-30% מהמצביעים מהציבור שלנו בגלל אדישות, אלה שאומרים ‘יהיה בסדר'”, צוטט גורם במפלגה בוואלה.

הבוקר, לאחר כנס הבחירות של אגודת ישראל בו יצאו האדמו”רים נגד הימנעות מהצבעה בבחירות, השיקו במפלגה קמפיין עם כותרות מתחלפות: “כשאתה בוחר לא להצביע – אתה נותן יד לגזירות לפיד”.

ועדת ה-8 דנה. מניין יבואו קולות? צילום: יחצ

ועדת ה-8 של אגודת ישראל נפגשה בצהרים עם מזכיר ‘המועצת’ לסיכום הכינוס אמש, ו”וגיבוש צעדי פעילות הרשימה לקראת הישורת האחרונה לבחירות”.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחחחחח
    01/04/2019 20:49
    חח
  1. חחחחח

    • יוסי   02/04/2019 09:43

      וכוחו

  2. יהדות התורה
    01/04/2019 21:16
    משה
  3. תקבל 8 לפחות כולם יתפוצצו בכוח של הרב מזוז שליט”א

  4. כנראה הראיון של ליצמן מכסח את יהדות התורה
    02/04/2019 01:33
    ישי
  5. התשובה פשוטה מאוד. למה יהדות התורה יורדת? אמירה בלתי זהירה של השר יעקב ליצמן בעיתון משפחה.
    ליצמן טען שהוא מייצג מיליון איש במאבק האישי נגד יאיר לפיד. זה מה הקפיץ אותי ואולי אנשים נוספים. זה למה יהדות התורה מתרסקת. ליצמן לא מייצג מיליון איש. חסידי גור מביאים לקלפי כעשרים אלף קול בלבד. גם מתוך חסידי גור האלה, רובם כועסים על ההתנהלות של ליצמן בשנים האחרונות שגרמה להם לאובדן שליטה בערד, חיפה, צפת, ירושלים, החינוך העצמאי ועוד.
    ליצמן מכסח את יהדות. הוא התראיין ביתד נאמן ודורש מהציבור להצביע ליהדות התורה. כן, ממש כך. אולי ליצמן לא לוקח בחשבון את הצבעת גור בעד עופר ברקוביץ בירושלים. אבל אני זוכר את התמיכה של ליצמן בעופר ברקוביץ, בניר ברקת, בעליזה בלוך, בישראל פרוש, ביונה יהב ועוד. זה למה יהדות התורה מתרסקת. עם חברים כמו ליצמן, מי מפחד מאויבים?

    ליצמן קשישא כנראה לא קולט שבשנת תשעט אמירות מתנשאות בסגנון אני מייצג מיליון איש רק מרחיקות את הציבור ממנו ומתנועתו. אולי הסקרים ילמדו אותו שחוץ ממנו וגור, יש בעולם עוד אנשים. אם לא הסקרים, אז הקלפי תבהיר את הנקודה היטב. שוק על ירך. כמו שנאמר בקמפיין: ברגע האמת של יהדות התורה, שש שלוש.
    מר ליצמן, תתעורר. אנחנו בשנת 2019. יש חרדית המפלגת העבודה, מיכל צרנוביצקי. יש חרדי בליכוד, יעקב וידר. יש חרדית ברשימת כחול לבן, עומר מנדלביץ. יש כמה חרדים קשישים ברשימת יהדות התורה. הם לא מייצגים מיליון איש, לא חצי מיליון בקושי רבע. כול יהדות התורה ביחד, לא ליצמן לבדו.
    בכל מקרה הסקרים ממליצים שאדון ליצמן מוזמן לשקול לוותר על האמירה התלושה שהוא מייצג מיליון איש. אחרת בקושי מאה אלף יהיו לו.

  6. אדם אחד החליק על עגבניה. בא מכלוף והרימו. לאחר שנרגע אותו אדם, אמר לדרעי: מה תבקש ואעשה לך? ענה לו דרעי: תצביע לי בבחירות. אמר האיש: כבודו. החלקתי על עגבניה לא על השכל....
    02/04/2019 04:17
    ביי שס
  7. אדם אחד החליק על עגבניה. בא מכלוף והרימו.

    לאחר שנרגע אותו אדם, אמר לדרעי: מה תבקש ואעשה לך?

    ענה לו דרעי: תצביע לי בבחירות.

    אמר האיש: כבודו. החלקתי על עגבניה לא על השכל….