כבר מאיים: ‘תנאי סף לכניסה שלנו – פסקת ההתגברות תוך 60 יום’

יו״ר האיחוד הלאומי ידרוש את תיק החינוך ואת תיק המשפטים - ומשרטט את אחד העקרונות שיונחו כתנאי סף במו״מ הקואליציוני: "פסקת ההתגברות היא רק כלי אחד מסל כלים שעליהם אנחנו עובדים"
חרדים 10
כ"ו אדר ב' התשע"ט / 02.04.2019 10:01

ח״כ בצלאל סמוטריץ’, יו”ר האיחוד הלאומי, הודיע הבוקר (שלישי) כי העברת פסקת ההתגברות היא תנאי לכניסה לקואליציה הבאה.

בראיון ל”קלמן ליברמן” ברשת ב’ הציג סמוטריץ’ את הדרישות לתיקים בממשלה הבאה – אם נתניהו יקים אותה: “אנחנו מדברים על תיק החינוך ועל תיק המשפטים. זה מה שאנחנו רוצים לדרוש, ואנחנו נעמוד על זה ונקבל את זה”.

הוא דיבר בשבחה של שרת המשפטים איילת שקד, אך אמר: “איילת הייתה שרת משפטים טובה אבל היא קיבלה על עצמה החלטה מודעת בתחילת הקדנציה שהיא פועלת בתוך גבולות הגזרה הקיימים, היא לא רוצה להתעמת לא עם הנשיאה, בהתחלה נאור ואחר כך חיות, ולא עם מנדלבליט ולא עם שי ניצן, ולכן במסגרת תקרת הזכוכית הקיימת היא עשתה דברים טובים.

“אני חושב שכולם מבינים שהמהלך הזה מיצה את עצמו, היו לו הישגים אבל כולם היו בערבון מוגבל, תראו רק את ההתנהלות של בג”ץ בשבועות האחרונים נגדנו, צריך שינוי דרמטי שישנה את כל מערכת היחסים.

“‘בג”ץ נוקט עמדה פוליטית אידאולוגית, ואנחנו רוצים לשנות את זה. פסקת ההתגברות היא רק כלי אחד מסל כלים שעליהם אנחנו עובדים”.

הוא הדגיש: “אנחנו לא נכנס לממשלה בלי שפסקת ההתגברות תחוקק בתוך 60 יום, מיום כינון הממשלה”.

לדבריו, “החוק יחוקק כך שהכנסת תתגבר על בית המשפט ברוב רגיל. זה דמוקרטי, אין שום סיבה דמוקרטית לבקש רוב מיוחד. נתניהו יודע על זה. נתניהו רוצה ממשלה. אם הוא רוצה להקים ממשלת ימין – ולקיים את הבטחותיו לבוחריו, הוא יהיה חייב להעביר את החוק, אחרת אין לו ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות