נתניהו מוביל עם 32: שומר על כוחו – גם אם גנץ מצטרף למירוץ

מפץ? בינתיים רק של ביבי: הליכוד זוכה ל-32 מנדטים - בין אם הרמטכ"ל לשעבר יקים מפלגה חדשה ובין אם יחבור ללפיד • בנט מתחזק ל-12 • יהדות התורה 8, וש"ס רק 4 • ובשאלת ההתאמה לראשות הממשלה? ביבי נהנה מ-40% תמיכה לעומת 12% של גנץ, 9% של לפיד, ו-6% גבאי
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 16:25

יממה לאחר ההכרזה על פיזור הכנסת: מסקר אתר ‘וואלה’ ומכון פאנלס פוליטיקס – שנערך אחרי ההכרזה על הקדמת הבחירות – עולה, כי  אם הבחירות היו נערכות היום, הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו היה מוביל בפער גדול על פני שאר המפלגות.

לפי הסקר, הליכוד זוכה ל-32-31 מנדטים בכל התרחישים: לפי מצב המפלגות הנוכחי – נתניהו מוביל עם 32 מנדטים. כניסתו של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ למירוץ לא משנה משמעותית את כוחו – בין אם גנץ ירוץ בראש מפלגה חדשה ובין אם יחבור ליאיר לפיד – הליכוד עדיין יקבל 31 מנדטים.

הסקר,  בקרב מדגם מייצג של 521 משיבים, משקף את נקודת הפתיחה שאיתה יוצאות המפלגות לקמפיין בחירות 2019. הוא נערך לפני הודעתו של משה (בוגי) יעלון על הקמת מפלגה חדשה, ולכן הוא לא נסקר.

מהסקר עולה עוד, כי יש עתיד תהיה המפלגה השניה בגודלה עם 17 מנדטים.

מפלגת הבית היהודי מתחזקת עם 12 מנדטים, ואחריהם המחנה הציוני והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת.

יהדות התורה ומרצ עם שמונה מנדטים לכל אחת, ישראל ביתנו וכולנו – שישה מנדטים לכל מפלגה; המפלגה החדשה בראשות ח”כ אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים. ש”ס גם בסקר זה רק עם ארבעה מנדטים.

תמונת המנדטים משתנה מעט עם כניסתו הצפויה של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ למירוץ.

אם גנץ יתמודד בראשות מפלגה עצמאית – הוא יזכה ב-14 מנדטים, אותם הוא לוקח בעיקר מיש עתיד ומפלגות המרכז-שמאל.

לפי הסקר, בתרחיש כזה הליכוד יזכה ב-31 מנדטים, ואילו יאיר לפיד יורד מ-17 ל-12 מנדטים. המחנה הציוני ממשיך בקריסה ויורד מ-11 ל-תשעה מנדטים, מרצ יורדת משמונה לשישה, יהדו התורה יורדת ל-7. כולנו וישראל ביתנו יורדות משישה מנדטים לחמישה מנדטים כל אחת.

גם הבית היהודי מאבדת מנדט אחד עם כניסתו של גנץ ויורדת מ-12 מנדטים ל-11.

הסקר של וואלה בחן גם את התרחיש לפיו גנץ ולפיד יחברו לריצה משותפת: מהתרחיש כזה עולה, כי חבירה של השניים לא מוסיפה ערך אלקטורלי לעומת ריצה בנפרד, אך עשויה לייצר מפלגה שמתקרבת לליכוד בגודלה.

לפי הסקר, הליכוד עדיין יוביל עם 31 מנדטים, ומפלגה משותפת של לפיד וגנץ תקבל  26 מנדטים.

המחנה הציוני בתרחיש כזה קורס לתשעה מנדטים. הבית היהודי והרשימה המשותפת עם 11 מנדטים כל אחת, יהדות התורה – שבעה, מרצ – שישה, ישראל ביתנו, כולנו והמפלגה של אורלי לוי אבקסיס עם חמישה מנדטים. ש”ס גם במקרה כזה עם ארבעה מנדטים.

נתניהו גם מוביל בגדול על גנץ, לפיד, וגבאי בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה.

מהסקר עולה כי הוא נהנה מ-40% תמיכה לעומת 12% של גנץ, 9% של לפיד, ו-6% גבאי. 22% השיבו שאף אחד מהם אינו מתאים לראשות הממשלה.

מהסקר עולה, כי מרבית הציבור  תומך בהחלטה להקדים את הבחירות: 53% מהמשיבים אמרו כי הם תומכים בהחלטה, ורק 34% אמרו שלא, עוד 13% השיבו לא יודע.

מצביעי רוב המפלגות תומכים בהקדמת הבחירות למעט מצביעי ש”ס (69% מתנגדים) הבית היהודי (58% מתנגדים) ומצביעי יהדות התורה (44% מתנגדים ו-31% לא יודעים).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות