פיזור הכנסת יידחה? ח”כ זוהר סירב להעביר את החוק – ונעל את הדיון

יו"ר ועדת הכנסת, ח"כ מיקי זוהר, מעכב את אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת • הסיבה: רצון לקדם חוקים חשובים למחנה הלאומי • "אני בעד פיזור הכנסת רק במועד המתאים. בואו נספור 90 ימים אחורה מ-9 באפריל"
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 13:49

יו”ר ועדת הכנסת, ח”כ מיקי זוהר, עיכב היום (שלישי) את אישור הצעת החוק לפיזור הכנסת, כדי לקדם חוקים חשובים למחנה הלאומי –  והדיון בוועדת הכנסת התפזר ללא הסכמות.

“הכנסת תפוזר, השאלה מתי”, אמר זוהר בפתח הדיון בוועדה. ”יכול להיות שאיילת שקד תצטרך לקיים עוד ועדת שרים ונקדם במליאה עוד חוקים”.

הוא הוסיף: “אני בעד פיזור הכנסת רק במועד המתאים. בואו נספור 90 ימים אחורה מ-9 באפריל”.

בהמשך פנה זוהר אל הח”כים ואמר: “אתם רוצים לרוץ לקמפיינים שלכם, אבל אני רוצה לעבוד עוד קצת למען עם ישראל, אין בזה שום דבר פסול”.

הבוקר אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה, בהסמכת הממשלה, את ההצעה לפיזור הכנסת.

בעקבות אישור השרים, הצעת החוק הייתה אמורה לעלות כבר מחר להצבעה במליאת הכנסת בשלוש קריאות, לאחר דיון בוועדת הכנסת. אך בשלב זה לא ברור אם ההצעה אכן תעלה, נוכח מה שעשה ח”כ זוהר.

ההכרה על הבחירות היא גם גזר דין פוליטי על לפחות מ-40 ח״כים – שלא ישובו לכנסת הבאה, ביניהם, כנראה גם ח”כ מיקי זוהר.

עיקר הלחץ הוא בקרב חברי הכנסת של ׳המחנה הציוני׳ – שם עשויים כ-15 ח”כים שלא לשוב אל המשכן. ביניהם,  מיקי רוזנטל, יוסי יונה, רויטל סוויד ואיילת נחמיאס ורבין. גם בסיעות יש עתיד, ישראל ביתנו וכולנו, לא ברור האם כולם ישובצו שוב ברשימות.

פיזור הכנסת בעת הנוכחית ימנע קידום חשובים, כמו חוק גירוש משפחות מחבלים, חוק היועצים המשפטיים של איילת שקד וחוק ‘נאמנות בתרבות’ של מירי רגב. גם ‘חוק ההסדרה השני’ של ח”כ בצלאל סמוטריץ’ לא יאושר בקריאה שנייה ושלישית.

גם חוק הגיוס לא יאושר.

בשלושת החודשים הקרובים יובאו להצבעה רק הצעות חוק שהקואליציה והאופוזיציה מסכימים עליהם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חברה ישראלית
    27/12/2018 18:14
    יהונתן
  1. להבהרה חוק פיזור הכנסת אושרה סופית
    מיקי זוהר תשתוק