גם הסקרים של ‘החדשות’ וערוץ 10 קובעים: נתניהו מוביל; דרעי מתחזק

סקר 'החדשות' בדק: מה קורה אם גנץ מצטרף למחנה הציוני? • לפי סקר 'חדשות עשר': גם חיבור בין גנץ ללפיד מותיר את הליכוד בראש; ש"ס עולה ל-6 מנדטים, יהדות התורה 7 • בסקר 'כאן': ש"ס ואורלי לוי רק ארבעה
אריה ריבקינד
י"ז טבת התשע"ט / 25.12.2018 20:57

יממה לאחר ההחלטה על פיזור הכנסת והליכה לבחירות ממשיכים כלי התקשורת לפרסם סקרים המנסים לחזות את המגמות בבחירות הקרובות.

על פי הסקר שפורסם הערב (שלישי) בחברת ‘החדשות’, אותו ערכו מינה צמח ומנו גבע, הליכוד בראשותו של בנימין נתניהו ממשיך להוביל את המערכת הפוליטית.

לפי הסקר, לו היו הבחירות נערכות היום ובני גנץ היה מקים מפלגה חדשה – היה הליכוד מקבל 29 מנדטים, ומפלגה בראשותו של הרמטכ”ל לשעבר היתה מקבלת 16 מנדטים.

הרשימה המשותפת היתה מקבלת 12 מנדטים, רשימות יש עתיד והמחנה הציוני היו מקבלות 11 מנדטים כל אחת.

מפלגת הבית היהודי היתה מקבלת 9 מנדטים, יהדות התורה מקבלת 7 מנדטים. ישראל ביתנו 6 מנדטים, מפלגות מרצ, כולנו וש”ס היו מקבלות 5 מנדטים כל אחת, ומפלגה בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 4 מנדטים.

הסקר בחן גם  תרחיש, לפיו גנץ מצטרף למחנה הציוני. במקרה כזה – הליכוד בראשות נתניהו מתחזק בשני מנדטים ועולה ל-31. גם המחנה הציוני מזנק ומטפס ל-25, בעוד יש עתיד של לפיד הייתה נותרת עם 11 מנדטים.

ש”ס עולה

מסקר ‘חדשות עשר’ שפורסם הערב  – ובדק תרחיש העוסק רק במפלגות המתמודדות כעת – עולה, כי  הליכוד תקבל 30 מנדטים, בדיוק כמו בסקר האחרון שנערך בחודש שעבר. יש עתיד היא המפלגה השנייה בגדולה עם 15 מנדטים (לעומת 19 בסקר האחרון), הרשימה המשותפת עומדת על 12 מנדטים – וכך גם המחנה הציוני.

הבית היהודי מקבלת בסקר עשרה מנדטים.

מפלגתה החדשה של אורלי לוי אבקסיס עולה לשמונה (לעומת 5 בסקר קודם), מרצ יורדת משמונה לשבעה וישראל ביתנו עולה מחמישה מנדטים לשבעה.

שתי המפלגות החרדיות רושמות אף הן עלייה: יהדות התורה משישה מנדטים לשבעה וש”ס מארבעה לשישה.

כולנו יורדת משבעה בסקר הקודם לשישה.

שאלה נוספת שהוצגה בסקר התייחסה לתרחיש שבו בני גנץ יקים רשימה חדשה: מפלגה כזאת תשיג 15 מנדטים, לפי הסקר, ותהיה המפלגה השנייה בגודלה. הליכוד תאבד שלושה מנדטים ותעמוד על 27. כניסתו של גנץ תוריד את מפלגת יש עתיד ל-12 מנדטים, כשהרשימה המשותפת תשיג נתון דומה.

מפלגת המחנה הציוני תקרוס לתשעה מנדטים.

גם הבית היהודי תקבל 9 מנדטים.

יהדות התורה תשמור על כוחה עם שבעה מנדטים, כשמרצ, ישראל ביתנו, כולנו ומפלגתה החדשה של לוי אבקסיס ישיגו שישה מנדטים. במצב כזה המפלגה הקטנה ביותר תהיה ש”ס עם חמישה מנדטים.

כניסתו של גנץ מעלה את מספר החברים בגוש השמאל-מרכז ל-54.

הסקר בחן גם תרחיש שבו בני גנץ יצטרף למפלגת יש עתיד: במצב כזה המפלגה תשיג 26 מנדטים, מנדט אחד פחות מהליכוד בראשות נתניהו.

הרשימה המשותפת תקבל 12, הבית היהודי והמחנה הציוני 9 – כל אחת. מרצ, ישראל ביתנו ומפלגתה של לוי אבקסיס  – שישה מנדטים כל אחת.

כולנו שבעה מנדטים, כמו גם יהדות התורה. ש”ס  מקבלת חמישה מנדטים.

הסקר כלל 706 נשאלים, מהם 605 באוכלוסייה היהודית ו-101 מהמגזר הלא יהודי. הסקר נערך על ידי פרופ’ קמיל פוקס, באמצעות “פאנל פרויקט המדגם” בניהול ד”ר אריאל איילון במגזר היהודי, וחברת “סטאט-נט” בהנהלתו של יוסוף מקלדה בציבור הערבי. טעות הדגימה בסקר עומדת על 3.7%.

ב’כאן’: גנץ רק 10

מסקר המנדטים שפורסם הערב (שלישי) ב’כאן’ עולה, כי אם הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד היה זוכה ל-30 מנדטים. למקום השני מגיעות ‘יש עתיד’ שמגדילה את כוחה וזוכה ל-13 מנדטים, והרשימה המשותפת.

מפלגתו של בני גנץ, שעדיין לא הכריז על השתתפותו בבחירות, מקבלת בסקר זה רק 10 מנדטים.

לפי הסקר, מפלגת המחנה הציוני צונחת ומקבלת רק 10 מנדטים, בעוד הבית היהודי עולה ל-12.

מרצ ויהדות התורה מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. כולנו מאבדת ארבעה מושבים, וזוכה לשישה מנדטים. ישראל ביתנו, ש”ס והמפלגה החדשה של אורלי לוי נמצאות סמוך לאחוז החסימה, ומקבלות ארבעה מנדטים.

הנסקרים נשאלו מי לדעתם המועמד המתאים ביותר להנהיג את המדינה. 37% מהנשאלים ענו כי נתניהו הוא המתאים ביותר. יאיר לפיד ובני גנץ זכו ב-13% כל אחד. אבי גבאי עם 7%, משה כחלון עם 6% ואביגדור ליברמן עם 3%.

הסקר נערך על ידי מכון שריד, בהשתתפות 500 נשאלים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות