עו”ד בכיר לדרעי בשם דגל ושס: דחה הבחירות באלעד לזמן קצוב

עו״ד צבי אגמון פנה אל שר הפנים ודרש - בשם 'דגל' וש״ס באלעד, לדחות את הבחירות לראשות העיר • מציג תקדים משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות • 'דגל' וש"ס: "נעשה כל אשר לאל ידינו ונמצה כל אפשרות כדי להגשים רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר"
אריה ריבקינד
י"ד חשון התשע"ט / 22.10.2018 21:02

הקרב על אלעד:  עו״ד צבי אגמון,  עורך דין מהבכירים בישראל למשפט מנהלי, פנה היום (שני) אל שר הפנים אריה דרעי ודרש ממנו – בשם ‘דגל התורה’ וש״ס באלעד לדחות את הבחירות לראשות העיר אלעד – כך שיתאפשר “להציג מועמד לראשות העיר הנתמך על ידי גדולי ישראל ועל ידי רוב תושבי העיר אלעד”.

בהודעה לתקשורת מטעם סיעות ‘דגל’ וש״ס נאמר: “לאחר הוראת גדולי ישראל ולאור הפסילה המקוממת של מועמד גדולי ישראל יצחק פינדרוס מהתמודדות לתפקיד ראש עיריית אלעד על ידי אנשים מתוך המחנה, שההינו להרים יד בגדולי התורה, פונה היום בכיר עורכי הדין בישראל למשפט מנהלי, ומי שהיה בעבר מועמד מוביל ליועץ משפטי לממשלה’ עו״ד צבי אגמון – אל שר הפנים אריה דרעי ודורש בשם דגל התורה וש״ס את דחיית הבחירות לראשות העיר אלעד”.

במכתבו כותב עו״ד אגמון, בין היתר: “משמעות החלטה זו של בית המשפט הנכבד – המשאירה על כנה את החלטת בית המשפט לעניינים מנהליים: לפסול את מועמדתו של פינדרוס – הינה כי ציבור שלם ורחב מאוד, למעשה מרבית תושבי העיר אלעד, נותר ללא מועמד לראשות העירייה. דבר המהווה פגיעה אנושה בזכותם הבסיסית לבחור ולהיבחר”.

בנוסף חשף במכתבו עו״ד אגמון תקדים משפטי משנת 2003 בו איפשר בית המשפט העליון את דחיית הבחירות: “אכן, השיקול המרכזי בקיומן של בחירות במועדן הוא מיצוי תכליותיו של ההליך הדמוקרטי, אשר לא רק ייתן ביטוי לזכות לבחור ולהיבחר, אלא גם יבטיח בעקבותיו קיומו של מינהל דמוקרטי אשר בכוחו לפעול על-פי עקרונות מינהל תקין ולספק את השירותים החיוניים לרווחת תושבי המקום.

“במקרים קיצוניים שאין בהם ביטחון כי תכליות אלה אכן יושגו, נתונה לשר הסמכות – ופעמים אף החובה – לדחות את מועד קיום הבחירות, כדי להבטיח כי ההליך הדמוקרטי, לכשיתקיים, ישיג את יעדיו העיקריים בקביעת דמותה ודרך פעולתה של ההנהגה המקומית ובעיצוב אורחות חייהם של תושבי המקום”.

את מכתבו מסיים עו״ד אגמון בדרישה חד משמעית ובלתי מתפשרת לעשות שימוש בסמכותו לפי סעיף 5 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות) ולהורות על דחיית הבחירות.

בשתי המפלגות החרדיות אומרים: “תנועות דגל התורה וש״ס המונחות כאמור על ידי גדולי ישראל יעשו את כל אשר לאל ידם וימצו כל אפשרות, כולל פניה לבית משפט העליון ולכל ערכאה רלוונטית, כדי להגשים את רצונם של גדולי ישראל ורוב תושבי העיר לאפשר להם לבחור מועמד בהתאם לאורח חייבם והשקפת עולמם”.

מנגד, יו”ר הבית היהודי באלעד וחבר מועצת העיר, שי נתן – המכהן גם כיו”ר ועדת הבחירות בעיר – שיגר הערב, באמצעות פרקליטו עו”ד פרופ’ אביעד הכהן, מכתב אל היועץ המשפטי לממשלה ד”ר אביחי מנדלבליט, ואל שר הפנים אריה דרעי, בדרישה לקיים את הבחירות במועדן.  נתן גם דורש מדרעי  לפסול עצמו ולא להורות על דחיית הבחירות בכוח סמכותו, בשל מה שהוא מכנה “ניגוד עניינים”.

נתן מאיים גם במכתבו, כי ינקוט בהליכים משפטיים.

לצפיה במכתב של עו”ד אגמון – לחצו על תמונה וגלגלו:

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בזיון של כתבה
    22/10/2018 21:49
    רק אמת!
  1. כתבה מטעם. זה פשוט בדיחה מי ידחה בחירות כי בחרו מועמד ירושלמי.

  2. ספין עלוב מבית דרעי
    23/10/2018 10:13
    מסכן דרעי עובד על עצמו
  3. רק בחורי ישיבה קטנה קונים את הלוקשים של דרעי