העליון החמיר את עונשו של איש העסקים נוחי דנקנר: 3 שנים בכלא

בערעור שהגישו אנשי העסקים נוחי דנקנר ואיתי שטרום, החמירו שופטי העליון את העונש שנגזר על השניים • במקום שנתיים מאסר בפועל, ירצה דנקנר מאסר של שלוש שנים • שטרום ירצה שנתיים במקום שנה
חיים טוויל
י"ח אלול התשע"ח / 29.08.2018 10:31

בית המשפט העליון החמיר היום (רביעי) את עונשו של איש העסקים נוחי דנקנר – והוא יירצה שלוש שנות מאסר, במקום שנתיים שנגזרו עליו בבית המשפט המחוזי.

באופן חריג, גזר הדין  של דנקנר, מי שהיה עד לא מזמן אחד מאנשי העסקים החזקים במשק, נשלח במייל ולא הוכרע בדיון בבית המשפט.

בית המשפט העליון החמיר גם את עונשו של איש ההשקעות איתי שטרום, שביצע בפועל את הרצת המניות של אי די בי – והוא ירצה שנתיים מאסר בפועל במקום שנה שגזר עליו בית המשפט המחוזי.

השניים הורשעו בגין הרצת מניות וגם בעבירות של הלבנת הון ודיווח.

בערעור של הפרקליטות על גזר הדין של המחוזי, נאמר כי מדובר בפרשת מרמה והונאה מפורשת וחמורה, שהיעד שלה הם כספי הציבור כולו, והפסול טבוע בה וגלוי על פניה, וכי העונשים שהוטלו על דנקנר ושטרום מופרזים לקולא ואינם הולמים את חומרת העבירות בהן הורשעו, וכן את עוצמת הפגיעה בערכים השונים המוגנים על ידיהן.

יו”ר הוועדה לביקורת המדינה, ח”כ שלי יחימוביץ’, אמרה בתגובה על החמרת עונשו של דנקנר: “החלטתו של בית המשפט העליון היא איתות חד וברור לא רק לנוחי דנקנר עצמו, אלא לרשימה ארוכה של אשמים ששיתפו עם מעשיו הפגומים והנצלניים פעולה, גיבו אותו, והפכו אותו לגיבור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לקבוע רף שעד 3 שנים כולל אין ניקוי שליש.
    29/08/2018 10:46
    לנקות
  1. ןתעיפו מהמערכת את כל השרלטנים שמתחזים למשקמי אסירים. משקמים עשרות שנים וזה לא עוזר.