רק עבודות שירות לצעירים שביימו חטיפה של אחד מהם לפני 3 שנים

בית המשפט גזר שישה חודשי עבודות שירות לניב אסרף שביים את חטיפתו בחברון לפני שלוש שנים - והקפיץ אלפי חיילים • על שותפו למעשה, ערן נגאוקר, נגזרו שלושה חודשי עבודות שירות • השופט קיבל את בקשת הפרקליטות לעכב את ביצוע גזר הדין - עד לערעור
חיים טוויל
י"א תמוז התשע"ח / 24.06.2018 10:09

בית משפט השלום בירושלים גזר הבוקר (ראשון) עונש של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 5,000 שקלים על ניב אסרף – שביים חטיפה כוזבת על ידי פלסטינים בחברון לפני שלוש שנים בשל  חובות ההימורים שלו, ושלושה חודשי עבודות שירות וקנס בסך 2,500 ש”ח על שותפן למעשה ערן נגאוקר.

השניים, הורשעו במסגרת הסדר טיעון.

השופט  קיבל את בקשת הפרקליטות לעיכוב ביצוע גזר הדין, כדי לשקול אפשרות ערעור על הפסיקה. זאת לאחר שבפרקליטות ביקשו להטיל על אסרף ונגוקר עונשי מאסר בפועל שבין 10 ל-26 חודשים.

על פי כתב האישום, בתחילת חודש אפריל 2015 נסעו השניים לקריית ארבע ובמהלך הנסיעה, סיפר אסרף לנגאוקר כי בכוונתו “להיעלם”, וזאת, לדבריו, על רקע פרידה מחברתו, על מנת שכוחות הביטחון יחפשו אחריו, והפרסום על כך יביא לכך שחברתו תדאג לו.

בהגיעם לקריית ארבע, סיכמו השניים כי אסרף ירד ויסתתר בקרית ארבע, בעוד נגאוקר יצא מקרית ארבע ובהמשך יעצור בצד הדרך, ימתין מעט, ולאחר זמן מה ידווח לשוטר או חייל שייקרה בדרכו כי חברו הלך לעבר כפר פלסטיני סמוך ולא שב.

זמן קצר לאחר מכן, הגיע אסרף למקום מסתור סמוך לכניסה לקרית ארבע, מצויד במזרון ומזון ולפי התכנית שרקמו, יצא נגאוקר לכיוון כביש 60, שם עצר את רכבו, הוציא אוויר מגלגל הרכב כדי לדמות תקר, שב לרכבו, ביצע פניית פרסה ונסע חזרה לעבר קרית ארבע.

בהגיעו לכניסה לקרית ארבע, הבחין נגאוקר ברכב משטרתי ובהתאם לתכנית, רץ לעבר שוטר ומסר לו דיווח כוזב, לפיו חברו ירד מרכבו וצעד לעבר כפר ערבי ולא שב משם בחלוף כחצי שעה.

בעקבות הדיווח הופעל נוהל חירום צה”לי במסגרתו הוקפצו לזירה אלפי חיילים, אנשי יחידות מיוחדות וכלי טיס שהועלו לאוויר.

הדבר גרם בין היתר לסיכון חייהם של חיילים, שנכנסו לכפרים הסמוכים וביצעו בהם סריקות. במספר מקרים יודו אבנים לעבר הכוחות, כשבכל אותו הזמן ממתין אסרף במקום המסתור כשהוא יודע שמחפשים אחריו ואף שומע את הרכבים הסורקים.

רק כעבור כ-8 שעות, במסגרת חקירת שב”כ, הודה נגאוקר וסיפר לחוקרים על מקום הימצאותו של אסרף.

הוא נמצא בוואדי, כשהוא מצויד במזרון וקופסאות שימורים.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות