דרישה מחולדאי: “בטל את ההפרדה המגדרית במכבי והפועל ת”א”

'הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית' פנה לראש עיריית תל אביב-יפו בדרישה לפעול נגד ההפרדה בין נשים לגברים בקבוצות הספורט של העיר • "לפני שלושה חודשים התקיים 'מרוץ הנשים של ת"א', כשהוא סגור לחלוטין לגברים. עיריית ת"א, החותרת לשוויון - לא טרחה להתנגד אז"
אריה ריבקינד
ז' תמוז התשע"ח / 20.06.2018 15:05

אנשי ‘הפורום הציבורי לישראל יהודית ודמוקרטית’ פנו היום (רביעי) לראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי בדרישה לפעול נגד ההפרדה המגדרית בקבוצות הספורט של העיר – מכבי והפועל תל אביב.

הפנייה לחולדאי באה בעקבות החלטתו למנוע את ההפרדה בין נשים לגברים באירוע ‘משיח בכיכר’ של הפלג המשיחי.

 חולדאי נגד אירוע ‘משיח בכיכר’: לא נאפשר הפרדה באירועים ציבוריים

במכתב ששלחו לחולדאי נאמר: “לאור החלטתך העקרונית המגדירה כל הפרדה בין נשים וגברים כפגיעה בזכויות אדם וכדיכוי – ומורה כי לא תהיה הפרדה שכזו במרחב הציבורי בעיר תל אביב, אנו מבקשים לבחון את תופעת האפליה המגדרית המתקיימת במסגרת קבוצות הספורט העירוניות.

“מזה שנים שוררת בענף זה הפרדה מגדרית מוחלטת, המנציחה את האפליה המגדרית ופוגעת בזכויות הנשים בעיר. אנו סבורים כי לאור החלטתך הנאורה, לא ראוי ולא ניתן לאשר קיום אירועי ספורט מדירי נשים בעיר בתל אביב”.

בנוסף, ביקשו בפורום הציבורי לדאוג שמעתה לא יתקיימו אירועים לנשים בלבד, שמדירים למעשה גברים במרחב הציבורי על ידי העירייה עצמה: “אנו דורשים שלא יתאפשר מכאן ולהבא קיום אירועים המיועדים לנשים בלבד במרחב הציבורי של תל אביב. לידיעתך, אירועים כאלו מתקיימים לרוב, ורק לפני שלושה חודשים התקיים ‘מרוץ הנשים של תל אביב’, כשהוא סגור לחלוטין לגברים. למותר לציין שעיריית תל-אביב החותרת לשוויון לא טרחה להתנגד לקיום אירוע זה”.

בפורום הציבורי חתמו בעקיצה כלפי חולדאי: “תיטיב לעשות עיריית תל-אביב, עיר הקדמה והליברליזם, אם תאכוף בצורה שוויונית את האפליה המגדרית בתחום שיפוטה. לנו משום מה נדמה שישנה אכיפה בררנית בנושא זה והיא מכוונת כלפי אירועים בעלי אופי יהודי בלבד”.

איתי גרנק, יו”ר הפורום הציבורי: “חולדאי פוגע ביהדות ובמרקם העדין בין מגזרים שונים בישראל בכלל ובתל אביב בפרט. בעקבות פרץ הנאורות שהפגין מול האירוע..  אנו מבקשים שלא יעשה איפה ואיפה, ויפעל להפסקת ההפרדה המגדרית בכל תחומי החיים בתל אביב.

“כך נדע האם באמת מדובר ברצון להביא ללשוויון בין גברים לנשים או רק רצון לחבל באירועים בעל גוון יהודי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות