אדלשטיין ליו”ר פרלמנט אוקראינה על הרקטות: “ייגמר ברע לשכנינו”

יו"ר הכנסת אירח את יו"ר הראדה האוקראיני: "אני יודע שאוקראינה מבינה היטב את הצורך בהגנה בלתי מתפשרת על אזרחים הנמצאים תחת אש"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשע"ח / 29.05.2018 19:01

יושב ראש הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אירח היום (שלישי) בכנסת את יו”ר הראדה (-הפרלמנט האוקראיני), אנדריי פארוביי וחברי פרלמנט נוספים.

בתום טקס קבלת פנים, אמר אדלשטיין לאורחו: “ישראל מצויה ברגעים אלה בחזית לחימה כפולה; גם בדרום וגם בצפון הארץ. הניסיונות של שכנינו, גם אלה החדשים, לשנות את הסדר באזור, לא יסתיימו בטוב עבורם. רק בנס לא נרשמו הבוקר פגיעות מרקטה שנפלה בסמוך לגן ילדים. אני יודע שאוקראינה מבינה היטב את הצורך בהגנה בלתי מתפשרת על אזרחים הנמצאים תחת אש”.

יו”ר הכנסת הודה לעמיתו על עמדותיה של אוקראינה בפורום הבינלאומיים – בהן התנגדויות להחלטות בעניין רמת הגולן וירושלים והימנעות בעניין ההתנחלויות במועצת זכויות האדם של האו”ם.

בנוסף, ציין את עמידתה הנחרצת של אוקראינה אל מול גילויי אנטישמיות במדינה. עוד ציין את שיתופי הפעולה הפוריים בין הפרלמנטים בנושאים רבים.

פארוביי אמר כי שיתוף פעולה, בעיקר הביטחוני, עם ישראל, הוא חשוב ביותר ושני הצדדים יפיקו ממנו תועלת רבה. “שתי המדינות מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים דומים; אנחנו מתמודדים מול ניסיונות צבא רוסיה לדחוק אותנו החוצה”.

יו”ר אגודת הידידות ישראל-אוקראינה, ח”כ טלי פלוסקוב, העלתה את שאלת הפנסיות של אזרחי ישראל יוצאי אוקראינה – ההסכם נחתם בשנת 2011 וממתין לאשרור אוקראינה: “זה לא רק עניין של כסף, כי אם הכרה. אנחנו שומעים על כוונות חיוביות מהצד האוקראיני, וממתינים לבשורה בנושא”.

בתגובה הודיע יו”ר הראדה כי יעלה את הנושא בפרלמנט ויידע את הכנסת בהתפתחויות.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות