שר החוץ הרוסי הפתיע ורה”מ הגיב: ‘אין מקום לנוכחות איראנית בסוריה’

לפני ביקורו המדיני באירופה תקף נתניהו את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה • מוקדם יותר הפתיע שר החוץ הרוסי: "רק צבא אסד צריך להיות נוכח בגבול הדרומי של המדינה"
אריה ריבקינד
י"ד סיון התשע"ח / 28.05.2018 17:20

ראש הממשלה בנימין נתניהו סיפר אחר הצהריים (שני), כי בכוונתו לצאת בשבוע שעבר לסבב פגישות עם מנהיגי אירופה.

“בשבוע הבא אצא לאירופה”, אמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד. “אני אפגש עם אנגלה מרקל קנצלרית גרמניה, עם עמנואל מקרון נשיא צרפת, ייתכן גם עם תרזה מיי ראש ממשלת אנגליה”.

נתניהו הסביר: “אני אדון איתם על בלימת השאיפות הגרעיניות של איראן וגם על בלימת ההתפשטות של איראן במזרח התיכון. אציג בצורה הכי ברורה את העמדות שלנו. אנחנו כבר מנוסים. היו שנים שעמדנו לבד מול שני האיומים הללו ואני חושב שהמצב השתנה לטובה. כמובן שאציג את הדברים שהם חיוניים לביטחון ישראל.

“בעניין סוריה העמדה שלנו ברורה: אנחנו מאמינים שאין שום מקום לשום נוכחות איראנית צבאית בשום חלק של סוריה. והדברים האלה כמובן משקפים לא רק את עמדתנו, אני יכול לומר בבטחה שהם משקפים גם עמדות של אחרים במזרח התיכון וגם מחוץ למזרח התיכון. זה יהיה המוקד המרכזי של הדיונים שם”.

נתניהו הוסיף: “בצרפת אייצג גם את ישראל בחגיגות 70 שנה ליחסים תרבותיים ענפים בין ישראל לצרפת, יש הרבה מה לחגוג”.

דבריו של נתניהו מתייחסים להתבטאות המפתיעה שהשמיע מוקדם יותר היום שר החוץ של סוריה סרגיי לברוב על נוכחות כוחות זרים סמוך לגבול בין סוריה לישראל, כאשר הצהיר: “כל הכוחות שאינם סוריים צריכים לצאת מהצד הסורי של הגבול עם ישראל. רק כוחות סוריים חמושים צריכים להיפרס שם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות