שתי מנהרות הושמדו: צה”ל סיכל חידוש תוואי ישן ברפיח

כוחות צה"ל פעלו הלילה והבוקר כדי למנוע חידוש תוואי מנהרת טרור מרצועת עזה באזור כרם שלום - שהיה קיים באזור מאז 'צוק איתן' • תשתית תת קרקעית הופצצה על ידי מטוס קרב בעומק הרצועה • ניסיון חידוש המנהרה מראה כי חמאס מתקשה להשלים עם ירידת פרויקט המנהור לטמיון
חיים טוויל
ב' ניסן התשע"ח / 18.03.2018 10:47

צה”ל סיכל הלילה (מוצאי שבת) ניסיון של ארגון הטרור חמאס לחדש תוואי מנהרת טרור התקפית במרחב כרם שלום.

ניסיון זה סוכל הלילה בפעולה הנדסית בשטח ישראל, בהובלת פיקוד הדרום.

התשתית זוהתה בשלב מוקדם ולא היוותה איום על תושבי האזור.

על פי הודעת צה”ל, המנהרה החדשה נחפרה באזור רפיח על בסיס תוואי מנהרה שהיה קיים באזור מאז מבצע ‘צוק איתן’, לפני כשלוש שנים וחצי.

דובר צה”ל תת-אלוף רונן מנליס הדגיש כי המנהרה לא חצתה את הגבול אל שטח ישראל וכי מדובר בסיכול ניסיון של חמאס להתחבר לתוואי המנהרה הישן – שהותקפה במהלך המבצע בעזה בקיץ 2014.

בצה”ל מציינים, כי חמאס משקיע משאבי עתק בתווך התת-קרקעי, תוך בניית מנהרות טרור במקום להשקיע ברצועת עזה ולאפשר רווחה לתושביה.

בצה”ל מציינים, כי ניסיון חידוש המנהרה מראה כי חמאס מתקשה להשלים עם ירידת פרויקט המנהור לטמיון, וממשיך בבזבוז כספים הנדרשים לתושבי הרצועה כאוויר לנשימה.

במקביל תקף צה”ל הלילה באמצעות מטוס קרב ‘תשתית תת-קרקע’ נוספת של ארגון הטרור חמאס במרכז הרצועה, כחלק מהמאמץ השיטתי לסיכול הפרויקט התת-קרקע מרצועת עזה, ובתגובה לאירועי המטענים האחרונים בסמוך לגדר המערכת.

“ארגון הטרור חמאס אחראי לכל המתרחש ברצועת עזה”, אומרים בצה”ל.

דובר צה”ל תא”ל רונן מנליס גילה הבוקר כי בחודשים האחרונים ניסה החמאס לבצע פעולת עיקוף למנהרה באזור רפיח שהופצצה בצוק איתן. “זו המנהרה הרביעית שהותקפה”, אומרים בצבא. “שיטת הסיכול שצה”ל משתמש בה כעת היא כזו שיטה חדשנית שלא תאפשר שיקום המנהרות, דבר שלא היה לפני כן בצוק איתן”.

בנוגע לתקיפה הנוספת הסביר מנליס: “מדובר בתשתית תת קרקעית שטרם חדרה לישראל שהחמאס עסק בימים האחרונים בחפירה שתאפשר את הדבר”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על פעילות צה”ל, שבוצעה “באופן שיטתי, על בסיס מודיעין איכותי וטכנולוגיה פורצת דרך”.

לדבריו, “מי שחשב שיצליח לפגוע בנו מתחת לקרקע נתקל בחומת ברזל. החמאס השקיע מיליארדים בפרויקט המנהרות ועכשיו הם טובעים בחול. אני ממליץ לחמאס להשקיע את הכסף ברווחת תושבי עזה כי עד סוף השנה פרויקט המנהרות שלו יושמד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא לפחד מהערבים. כל הזמן מאיימים להשמידנו, זה לא חדש !!!
    18/03/2018 11:27
    סטודנט ישראלי
  1. ליברמן היה אמיץ בדיבורים, טרם היותו שר הביטחון !!! נו, לא עזרת לשחרר את אלאור עזריה… חיילים פוחדים להשמיד מחבלים- גם מנוטרלים, חובה להרוג, לא להגיש טיפול רפואי, יש לשרוף את בית המחבלים, לגרש מישפחותיהם לעזה, לסלק פעילי שמאל מהכפרים הערביים, להחרים אירגוני שמאל, כמו הקרן החדשה להשמדת ישראל, בצלם, שוברים שתיקה, עדאללה, מישפחת תמימי- הטרוריסטים … !!! לרצוח את ישמאעיל הנייה, אבו מאזן, טיבי, זובי, גנייאם, גטס… ושאר נבלות, עוכרי ישראל !!! תילמדו מפוטין !!!