הסיכום עם ממשל טראמפ: הבנייה ביו”ש תהיה רק בתוך השטח הבנוי

לאחר אישור הקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה, התווה נתניהו את המדיניות החדשה לבנייה ביו"ש: בנייה תהיה רק בקו הקיים של היישובים או בצמידות אליו, ללא הקמת מאחזים חדשים • נתניהו: "תהיה התחשבות בעמדות הנשיא טראמפ" • ישראל כץ: "המסר החשוב - אף יישוב לא יירד"
יוני גרין
ד' ניסן התשע"ז / 31.03.2017 09:32

בישיבת הקבינט המדיני ביטחוני שהסתיימה הלילה (שישי) עדכן ראש הממשלה בנימין נתניהו את השרים במדיניות הבנייה החדשה של ישראל ביהודה ושומרון והציג שורה של הגבלות.

נתניהו אמר, כי מתוך התחשבות בעמדותיו של הנשיא דונלד טראמפ, תנקוט ישראל בצעדים משמעותיים לצמצם את ההרחבה של השטח הבנוי מעבר לקו הבנייה ביישובים הקיימים.

הוא הוסיף כי ישראל תנקוט בריסון משמעותי של הבנייה, “כדי לאפשר התקדמות בתהליך השלום”.

במסגרת המדיניות החדשה, ישראל תבנה בתוך השטח הבנוי הקיים, ככל שהדבר ניתן – ובמקום שהדבר אינו מתאפשר, ישראל תבנה בצמידות לקו הבניה הקיים.

במקומות בהם שני הקריטריונים הללו אינם מתאפשרים, בגלל אילוצים משפטיים, ביטחוניים או טופוגרפיים, ישראל תאפשר בנייה בשטח הקרוב ככל האפשר לקו הבנייה הקיים.

בנוסף הבהיר נתניהו, כי ישראל לא תאפשר הקמה של מאחזים בלתי מוסדרים חדשים.

זהו, כנראה, המחיר שתשלם ישראל כדי להקים את היישוב החדש למפוני עמונה באזור עמק שילה, שהבטיח נתניהו למפונים, וההחלטה על כך התקבלה אמש בדיון הקבינט.

השר ישראל כץ הגיב להחלטה בהודעה שפרסם בחשבון הטוויטר שלו, וטען: “המסר החשוב מהחלטת הקבינט – ירושלים השלמה והמאוחדת בירת ישראל. תבוטל הקפאת הבנייה ביישובי יהודה ושומרון ואף יישוב לא ירד לעולם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות