הקבינט המדיני-בטחוני אישר פה אחד: יישוב חדש למפונים מעמונה

אושר בהצבעה שעברה פה אחד בקבינט המדיני-בטחוני: התנחלות חדשה למפוני עמונה תוקם במאחז גאולת ציון שבעמק שילה שבבנימין • נתניהו: הבטחתי מלכתחילה שנקים ישוב חדש, נדמה לי שנתתי את ההתחייבות הראשונה בדצמבר ואנחנו נקיים אותה היום
קובי פינדרוס
ד' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 23:30

הקבינט המדיני-ביטחוני אישר הערב (חמישי) הקמת התנחלות חדשה למפוני עמונה במאחז גאולת ציון, שבעמק שילה שבבנימין. ההצבעה עברה פה אחד בקבינט, ועברה למשאל טלפוני בין שרי הממשלה.

“הבטחתי מלכתחילה שנקים ישוב חדש, נדמה לי שנתתי את ההתחייבות הראשונה בדצמבר ואנחנו נקיים אותם היום”, אמר נתניהו, בפתח פגישתו עם ראש ממשלת סלובקיה.

גאולת ציון היא המקום שאליו ביקשו התושבים המפונים לעבור, אף שלא נכללה ברשימת החלופות שהציעה להם המדינה לאחר הפינוי.

ממטה עמונה נמסר הערב: “אנו שמחים על כך שמאבקינו הצודק והדבקות בצדקת דרכנו הובילו להישגים רבים (חוק ההסדרה; מניעת הרס אלפי בתים שהוחרגו מקו כחול ועוד), אולם השיא של כל אלו הוא פריצת השכר והקמת ישוב חדש ביהודה ושומרון, לאחר למעלה מעשרים שנה בהן לא הוקמו ישובים ביו”ש – אנו מתפללים שתהיה זו סנונית ראשונה שתבשר הקמתם של ישובים רבים רבים ביוש ובכל הארץ כולה״, אמרו ביישוב.

עוד נמסר מן המטה: “אנו מצפים שההממשלה תוציא מיידית אל הפועל את החלטת הקבינט, ושכבר בקיץ הקרוב ניכנס לבתים שייבנו בישוב החדש. נוכח האכזבות הרבות שידענו, נמשיך לעמוד על המשמר כדי לוודא שכך אכן קורה ושהפעולות הנדרשות להקמות הישוב החדש מבוצעות לאלתר”.

ראש הממשלה עדכן את הקבינט כי אושרו לשיווק 2,000 יחידות דיור מתוך כ-5,700 יחידות דיור עליהן הודיעה ישראל כבר לפני חודשיים. יחידות אלה לא אושרו לשיווק עד כה בשל בעיות טכניות.

עוד עודכן הקבינט כי המדינה הכריזה על כ-900 דונם כאדמות מדינה באזור עדי עד, גבעת הראה ועלי, זאת בהתאם לצרכים שעלו כתוצאה מסוגיות משפטיות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות