מאיר גולדשטיין שרצח את גרושתו: “בת קול אמרה לי לערוף את ראשה”

מאיר גולדשטיין, בן 34, הוא החשוד שערף את ראשה של גרושתו ושרף את גופתה • נשלח לבדיקה פסיכיאטרית עד 13 באפריל • " רק בעוד שמונה ימים, 'שמונת ימי החנוכה', הנס יתגלה והוא יוכל לספר מדוע רצח"
חיים טוויל
ג' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 10:49

מעצרו של מאיר אפרים גולדשטיין, בן 34, החשוד ברצח גרושתו אתמול בטבריה הוארך הבוקר (חמישי) בשבועיים.

לפני הדיון בבית המשפט סיפר סנגורו, עו”ד אפי דימרי, כי במהלך החקירה אמר החשוד  לחוקרים: “בת קול אמרה לי לערוף את ראשה”.

הוא הוסיף כי בקרוב יספר על מניעיו לרצח. לדברי גולדשטיין, רק בעוד שמונה ימים, “שמונת ימי החנוכה”, הנס יתגלה והוא יוכל לספר מדוע רצח את אשתו לשעבר.

עורך דינו של החשוד אמר כי יבקש מבית המשפט לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית: “הוא לא מתמצא במקום ובזמן. להערכתי, וכך אני מתכוון לבקש מבית המשפט, צריך לשלוח אותו להסתכלות פסיכיאטרית מעמיקה מאוד. אמנם אתמול בלילה בדק אותו פסיכיאטר בפוריה, אך זה לא מספיק. זה עולה גם מתשובות שנתן לי, שאותן לא אוכל לחשוף כדי לא לפגוע בחקירה”.

גופתה של האישה, אדל גולדשטיין קלמן ז”ל, נשלחה לנתיחה במכון לרפואה משפטית. טרם נמסר מועד הלווייתה.

חברתה לעבודה של הנרצחת סיפרה לאתר nrg: “לפני שבועיים בעלה נתן לה גט. הם היו נשואים עשר שנים בלי ילדים. היא שמחה בגט – אבל מאז היא רק פחדה וסיפרה שהיא מפחדת שהוא ירצח אותה”.

הגרוש הטרי היה מוכר במחלקת הרווחה, ואף קיבל חוות דעת מפסיכיאטר, שקבע כי הוא לא מסוכן לבני אדם. עם זאת, שכנים מספרים כי כולם בסביבה ידעו שמדובר באדם חולה בנפשו.

כוחות משטרה גדולים הוזעקו אתמול לדירה ברחוב נחמני בטבריה, לאחר שהתקבל דיווח על אדם המתהלך עם כתמי דם על בגדיו. השוטרים שהגיעו למקום הבחינו בדירה שעולה בלהבות, ובתוכה מצאו גופת אישה עם סימני חבלות קשים, שראשה נערף.

הגבר, בעלה לשעבר של הנרצחת, נעצר סמוך לזירה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ראוי להוסיף
    30/03/2017 14:48
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. בכתבה מצויינת בהבלטה סוגיית מצבו הנפשי של הרוצח. לעו”ד הדין של הרוצח, כמו גם לכם, אין ולא יכולה להיות סמכות לקבוע אם יש קשר בין הרצח ובין הפרעה נפשית כלשהי. לשם כך יש פסיכיאטר משפטי והוא הסמכות הבלעדית בנושא מבחינת כל בית משפט בכל מקרה שהוא.

    מה שהכתבה עושה מצויין הוא להעצים את הסטיגמה כלפי אנשים עם מגבלה נפשית כאילו כל האנשים הללו מסוכנים, אלימים או עוברי חוק.
    הקורא לא זקוק להרבה כדי לקשר בין אנשים עם מגבלה נפשית לבין אלימות. מספיק איזכור (אפילו בודד) של שני המושגים יחד והקורא עושה את החיבור בקלות רבה לבדו. העובדות למען האמת שונות מאד:
    א. אין כל הפרעה פסיכיאטרית שהיא שגורמת לאדם לרצוח.
    ב. מחקרים מהעולם מצביעים על כך שמרבית הרוצחים לא אובחנו מעולם כסובלים מהפרעות נפשיות כלשהן.
    ג. מחקרים אחרים מהעולם מצביעים על כך שאנשים עם מגבלה נפשית אינם אלימים ואינם עוברי חוק מאנשים ללא מגבלה נפשית.

    אני קורא לכם לתקן את הטעות הזו ולשים לב לכך להבא, כי את הנזק הנגרם מכתבות כאלה יידרשו שנים רבות וכסף רב כדי לתקן.

    בברכה
    יורם קפלן
    מוסמך אוניברסיטת חיפה בבריאות נפש קהילתית
    ואדם עם מגבלה נפשית.