לפני שהושבע לשגריר בישראל: דוד פרידמן עלה לציון הרבי מליובביץ’

כשהוא חבוש כיפה, מלווה במשפחתו ובילדיו, הושבע הלילה השגריר הכי פרו-ישראלי בעשרות השנים האחרונות • סגן הנשיא, מייק פנס שהשביע אותו: "אתה נולדת לתפקיד הזה" • לפני ההשבעה נסע פרידמן לתפילה בציון הרבי מליובביץ' זצ"ל כשהוא מלווה ברבו, שליח חב"ד הרב זלמן וולוביק
יוני גרין
ג' ניסן התשע"ז / 30.03.2017 09:52

עורך הדין דייויד פרידמן הושבע הלילה (חמישי) בוושינגטון לשגריר ארה”ב בישראל, על ידי סגן הנשיא, מייק פנס.

מועמדותו של פרידמן, חובש כיפה שתומך בישראל שנים רבות, אושרה בסנאט האמריקאי ברוב של 52 מול 46.

בנוסף לעמדותיו הימניות יחסית של פרידמן, הוא תומך בהעברת שגרירות ארה”ב מתל אביב לירושלים. פרידמן, ללא ניסיון דיפלומטי, הוא ידיד ותיק של הנשיא דונלד טראמפ, ועבד עבורו בעבר כעורך דין.

סגן הנשיא פנס אמר בטקס ההשבעה: “נשיא ארצות הברית הוא ידיד אמת של ישראל ושל העם היהודי. בתקופת מנהיגותו יישלח מסר לעולם: אמריקה עומדת עם ישראל”.

“אחד הסימנים הברורים ביותר למחויבותו של הנשיא למדינת ישראל הוא בבחירתו של דיוויד פרידמן כשגריר ארה”ב בישראל”, הוסיף פנס – שפנה לפרידמן ישירות אומר: “אתה נולדת לתפקיד הזה”.

פנס הוסיף: “תמיד הזדרזת לקום להגנת ישראל מפני מגניה, כי בלבך אתה יודע כי אלו ששונאים ישראל לא שונאים אותה בגלל מעשיה הלא תקינים, אלא דווקא בגלל מעשיה הנכונים. דייויד, הרקורד שלך של דאגה וטיפול בישראל ובעמה הוא השראה לנשיא ולכולנו”.

פרידמן אמר בטקס: “אני מודה לנשיא טראמפ על מנהיגותו האמיצה, על ידידותו ועל הדרכתו. אני נרגש מהאמון שלו בי, ואעשה כל שביכולתי כדי להצדיק את אמונתו וביטחונו ביכולות שלי. אני גאה לומר שהמינוי שלי מייצג את הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית בה שגריר ארה”ב בישראל נבחר על ידי הנשיא כבר ביום הראשון לנשיאות שלו: המועמדות שלי הוגשה ב-20 בינואר, ביום השבעת הנשיא”.

פרידמן

פרידמן הוסיף: “אני גאה באותה מידה בכך שזו הפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקנית ששגריר ארה”ב בישראל הוא השגריר הראשון שאושר על ידי הסנאט, והושבע למשרה. זה מלמד על החשיבות שממשל טראמפ-פנס מייחס לקשר האמיץ שלנו עם מדינת ישראל”.

בדרך לטקס ההשבעה נסע השגריר החדש להתפלל בציונו של הרבי מליובבביץ’ זצ”ל בבית העלמין שבשכונת קווינס בניו יורק, כשהוא מלווה ברבו, שליח חב”ד הרב זלמן וולוביק.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות