למרות ש’הפלג’ התקפל: ניר ברקת יזמן את סגנו חיים אפשטיין ל’בירור’

ראש העיר ירושלים יזמן את סגנו חיים אפשטיין מהפלג הירושלמי ל"שיחת בירור" - בעקבות ניסיונות השיבוש שנעשו בידי מספר מפגינים • בסיום השיחה ייבחנו הצעדים שיינקטו נגדו • המשטרה עיכבה 170 מפגינים ברחובות שונים בסמוך למסלול המרתון • 17 מתוך המפגינים נותרו במעצר
חיים טוויל ואריה ריבקינד
י"ט אדר התשע"ז / 17.03.2017 13:27

בעיריית ירושלים מרוצים: מרתון ירושלים 2017, בו השתתפו מספר שיא של מעל 30 אלף משתתפים – הסתיים בהצלחה וללא שיבושים משמעותיים.

מפגיני ‘הפלג הירושלמי’, שהתייצבו בזירות שונות לצד המסלול של המרתון, לא עשו ניסיונות משמעותיים לחסום את הכבישים, למרות שבמקומות רבים דבר לא חצץ בינם לבין מסלול הריצה.

המשטרה מצידה נערכה בכוחות מתוגברים באזור המרתון, בעקבות איומי ראשי ‘הפלג הירושלמי’ לשבש את האירוע, במחאה על המשך מעצרו של תלמיד ישיבת ‘מאירת שמועה’ באשדוד, ישראל מאיר טולידנו, שנעצר במוצאי פורים בביתו שבאופקים על ידי המשטרה הצבאית, בגין עריקות מצה”ל.

שלושה אוטובוסים ובהם פעילי ‘הפלג’ נעצרו במחלף שורש. כמו כן, עיכבה המשטרה 170  מפגינים ברחובות שונים הסמוכים למסלול המרתון, שעל פי החשד התכוונו לשבש את המהלך התקין של המירוץ.

מתוך המעוכבים ישנם כ-17 עצורים. לפי שעה לא ברור אם יישארו במעצר בשבת.

בתוך כך, גורמים בעיריית ירושלים אומרים לחרדים10, כי ראש העיר ניר ברקת יזמן את סגנו חיים אפשטיין – נציג ‘הפלג’ במועצת העיר ירושלים – לבירור, “לאור ניסיונות השיבוש שנעשו בידי מספר מפגינים, שלא הצליחו לגרום נזק לאירוע”. הגורמים אומרים עוד כי בסיום השיחה בין השניים ייבחנו הצעדים שיינקטו.

אתמול איים ברקת על סגנו, כי במידה והמרתון ישובש – הוא יפוטר לאלתר.

מהמשטרה נמסר: “החל משעות הבוקר עשרות חרדים ניסו להגיע לתוואי מסלול המרתון מרחובות סמוכים במטרה לשבש את המרתון.  ההערכות המקדימה של המשטרה מנעה מהם מלשבש את האירוע ובתוך כך עוכבו לחקירה 100 חרדים. כלל צירי התנועה בעיר נפתחו והתנועה זורמת כבשגרה”.

פעילים של ‘הפלג’ מנסים לחסום את המרתון ב’כאילו’ • צילום: קבוצת מדברים תקשורת

פעילי ‘הפלג’ חוסמים חלק מהכביש בשדרות רופין • צילום: צעירי עפרה

שרים ורוקדים ליד רצי המרתון – בלי להפריע • צילום: קבוצת מדברים תקשורת

מפגיני ‘הפלג’ שנכנסו לגן סאקר מעוכבים • צילום: דיווחי מרתון ירושלים 2017 

מפגינים בכיכר ציון • צילום:  וידאו: דיווחי מרתון ירושלים 2017

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות