“שיחק בנפצים, פתאום התפוצצו” • פלסטיקאים טיפלו בבן חמש שנכווה בידיו

הבוקר נכווה קשות בידיו ילד בן חמש ששיחק בסלון ביתו עם נפצי 'פיקות' • האבא: קשה להתמודד עם הרגע הזה בו עליך לאחוז בילדך בכוח, בעוד הרופא מקלף לו את העור מהידיים • הזמר אריק דביר: "זה אחיין שלי - תשמרו על הילדים שלכם"
חיים טוויל
י"ב אדר התשע"ז / 09.03.2017 22:47

בחדר המיון בבית החולים ‘הדסה עין כרם’ טופל היום ד’, ילד בן 5, אשר נכווה בידיו כתוצאה מפיצוץ נפצי ‘פיקות’.

אביו של הילד סיפר כי פיצוץ שנשמע הבוקר בסלון הבית הקפיץ את זוג ההורים, כאשר ליד שולחן הסלון החרוך הם מצאו את בנם משתולל על הרצפה וזועק מכאבים. ידיו נכוו קשה והם הבינו מיד כי חבילה של נפצי ‘פיקות’ התפוצצה בידיו.

ד’ הובהל בדחיפות לחדר מיון הילדים בהדסה עין כרם, שם פגש אותם ד”ר יאיר שחר, פלסטיקאי מהמחלקה לכירורגיה פלסטית, אשר טיפל במהירות בכוויות הנרחבות בדרגה 2 על ידיו של ד’.

“הילד שיחק בקפצונים שנקנו במכולת השכונתית, ופתאום הם התפוצצו”, תיאר אביו שהיה נסער ביותר. “פינו אותנו להדסה עין כרם, ולמרות הטיפול הטוב וההבנה כי הילד יחלים – קשה להתמודד עם הרגע הזה בו עליך לאחוז בילדך בכוח, בעוד הרופא מקלף לו את העור מהידיים. זה לא שווה את זה. אני מפציר בכל ההורים להרחיק את הילדים מהצעצועים המסוכנים האלו”.

“הילד יישאר בהדסה בסוף השבוע להשגחה” אומר ד”ר שחר. “היה לו מזל רב. בפורים יש עליה בשכיחות פציעות מסוג זה עם התלקחויות של תחפושות או תאונות נפצים ואנו פוגשים את אותם הילדים בחדרי המיון בהדסה.

“על ההורים להיזהר ממשחקים מסוכנים אלו. ל-ד’ היה מזל רב והוא סובל מכוויות בדרגה שניה. זה יכאב, אבל צפויה לו החלמה מלאה. במקרים רבים הנזק הוא רב ובלתי הפיך”.

הזמר אריק דביר כתב בדף הפייסבוק שלו: “הורים יקרים תשמרו על הילדים שלכם, הילד המתוק הזה, במקרה אחיין שלי בן 5,  החזיק את הפיקות בידיים והתוצאה היא כוויות קשות מאוד בשתי כפות הידיים. להורים שלו כבר אין ברירה, הם פורים ‘יחגגו’ איתו בבית חולים.  תרחיקו את זה מהילדים!”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות