שר החינוך שי פירון: “יש לחנך את הצעירים לארץ ישראל השלמה”

מספר ימים אחרי ששר האוצר יאיר לפיד הכריז כי יש עתיד תפרק את הממשלה ותפיל אותה "אם יסופח ולו ישוב אחד", מביע שר החינוך שי פירון תמיכה בחזון ארץ ישראל השלמה • "ארץ ישראל ללא חברון, ללא ת"א, דגניה, שכם, אופקים או ק"ש, איננה שלמה"
נחמן וייס
י"ד סיון התשע"ד / 12.06.2014 14:10

פוליטיקה חינוכית: שר החינוך שי פירון הכריז הבוקר (חמישי), כי יש לחנך את התלמידים על ערכי ארץ ישראל השלמה.

במהלך כנס באוניברסיטת אריאל, העוסק במחקרי יהודה ושומרון, אמר פירון: “”ארץ ישראל ללא חברון, ללא תל אביב, דגניה, שכם, אופקים וקריית שמונה, איננה שלמה”.

פירון אמנם אמר, כי “אין שלום ללא ויתורים, אבל עד אז אסור לנו לצמצם את ארץ ישראל השלמה”. פירון הוסיף: “אי אפשר להמשיך ולהסכים עם צימוקו וצמצומו של חזון גדול.

“כל זה מכריח חזרה לשיח אחר. כזה המבקש לחבר בין חלקים שונים, המחבר מרכז לפריפריה. כזה שיש בו מפגש תרבויות של יהודים ממזרח וממערב. כזה הרואה בסולידאריות חברתית ואהבת הרע כבסיס, כזה שיש בו מידות טובות ומתוקנות, כזה שיש בו מערכת חינוך ציבורית, הכוללת את כולם. ארץ ישראל השלמה צריכה להביא את כל אלה לידי ביטוי”.

הדברים מפתיעים, בעיקר על רקע דבריו של יו”ר מפלגתו יאיר לפיד, שביום שני הציג בכנס הרצליה את תכניתו המדינית הכוללת פינוי ישובים, ואף הצהיר כי “אם יסופח ולו ישוב אחד, יש עתיד תפרוש מיד מהממשלה ואף תפיל אותה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות