המשגיח בכה: “כשלראש הישיבה קשה לנשום – לישיבה קשה לנשום”

מצבו הרפואי של ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הולך ומשתפר: "כבר יושב על כורסה, נושם טוב" • בישיבת 'ארחות תורה' קיבלו על עצמם התלמידים ללמוד "1000 שעות לימוד התורה ברציפות", תוך תענית דיבור
יוסף גרינבוים
ה' שבט התשע"ז / 01.02.2017 15:36

מצבו הרפואי של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, המאושפז במחלקת טיפול נמרץ בבית החולים ‘מעייני הישועה’ בבני ברק מאז מוצאי שבת – הולך ומשתפר.

המנהל הרפואי של ‘מעייני הישועה’ פרופסור מוטי רביד  עדכן היום, כי הרב שטיינמן “כבר יושב על כורסה, נושם טוב ומרגיש טוב ברוך השם”.

לדברי מקורביו של ראש הישיבה, מרן כבר גם משוחח באריכות יותר עם הסובבים אותו, ונושם יותר בכוחות עצמו.

בתוך כך נמשכים עצרות החיזוק ושעות הלימוד המוקדשים לרפואתו של הגראי”ל.

הגה”צ רבי חזקיהו מישקובסקי, המשגיח של ישיבת ‘ארחות תורה’ התייפח אמש בבכי כשנשא דברים בעצרת חיזוק לרפואת ראש הישיבה בפני בוגרי ישיבתו בבני ברק – ואמר: “כשלראש הישיבה קשה לנשום – לארחות תורה קשה לנשום. זה הזמן שלנו לזעוק אל ה’ בתפילה ובתחנונים, כי אין לנו מציאות אחרת של חיים”.

בישיבה גם קיבלו על עצמם התלמידים ללמוד “1000 שעות לימוד התורה ברציפות”, תוך תענית דיבור.

ביום שלישי פרסמו הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין בקריאה “לבני התורה די בכל אתר ואתר” את ‘סגולת הרמח”ל’  לרפואת ראש הישיבה.

במכתבם כותבים גדולי התורה: “אשר מצבו של עיני העדה רבינו מרן הגראי”ל שטינמן שליט”א קשה מאד, ראינו בזה לעורר רחמי שמים לקיים בנו חכמי ישראל ולהשתמש בעצת הרמח”ל זצ”ל ע”פ הזוהר הקדוש פרשת ויצא וכפי שרבינו שליט”א יעץ לפני כמה שנים”.

הסגולה, אותה ציווה בשעתו הגראי”ל ליישם נגד ‘גזירות לפיד’:  “להקהיל קהילות בתוך הכוללים והישיבות וללמוד ברציפות בלי הפסק שלושה ימים רצופים שזה סגולה נפלאה לבטל גזירות קשות רח”ל”.

התפללו לרפואת רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא.

הרב שטיינמן

הרב שטיינמן

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העצה של הרמח
    01/02/2017 17:10
    תלמיד מרן
  1. לכבוד המערכת לפרסם בכל האופנים
    ואלו דברי מרן שליט”א
    https://drive.google.com/file/d/0B6BP-vLFT-wsQjhMRFZQeFBZUTg/view
    כולנו קוראים דקה זוהר ליום לרפואת מרן הרב שטיינמן שליט”א כאשר הורה מרן רבי חיים
    קנייבסקי שליט”א לקיים עצת הרמח”ל שהיא ללמוד זוהר בלא הפסקה
    לקיים בנו חכמי ישראל, ולא יכבה נר ישראל.
    רצינו לפרסם בזאת לרפואתו השלמה של מרן מנהיג הדור:
    דברי מרן ראש הישיבה הגאון הגדול מרן הגראי”ל שטיינמן שליט”א:
    לקיים עצת הרמח”ל שהיא ללמוד זוהר, אפילו בחור ישיבה יכול ללמוד זוהר
    מרן ראש הישיבה אמר: שמעלת לימוד ספר הזוהר גדולה משאר לימודים ואף בקריאה בעלמא מטהר הנפש ומסוגל לכמה ענינים; וכל אחד ואחד יכול ללמוד זוהר, אפילו בחורים.
    וכך היה המעשה – מרן שליט”א כתב בזמנו כדי לבטל הגזירות לקים עצת הרמח”ל ללמוד ברציפות, ואז ראה את זה בחור ישיבה מצויין שעדיין לא גמר את הש”ס ורצה לדעת מה היא עצת הרמח”ל, כי שמע שהעצה היא ללמוד זוהר? ונכנס אל הקודש פנימה, לשאול דעת תורה של מרן ראש הישיבה ר’ אהרן לייב שליט”א ושאל אותו: מה היא עצת הרמח”ל וענה בפה קודשו בזה הלשון: הרמח”ל אמר ללמוד זוהר.
    ושאל דעת קודשו האם מותר לבחור ישיבה ללמוד זוהר?
    וענה: “כן” [הקלטה מספר 1]
    ושאל שוב: האם כל אחד ואחד יכול ללמוד זוהר?
    וענה כן. כאשר תשמעו בהקלטה [ מספר 2]
    השגתי את הבחור וככה הוא מעיד לי:
    הבחור: דברי האדמו”ר שליט”א אינם צריכים חיזוק, כי כך באמת היה המעשה, וכל מילה מילה מיותר, נכנסתי לקודש פנימה ושאלתי את מרן שליט”א האם מותר ללמוד זוהר, וענה כן, וזוהי ההקלטה, נא לפרסם בכל הישיבות ללמוד מרן ראש הישיבה שליט”א לקיים בנו חכמי ישראל, ונזכה ללכת ביחד עם מרן שליט”א לקבל פני משיח צדקנו בזכות לימוד הזוהר הקדוש בכל הישיבות.
    יש עוד דברים שנפרסם בפעם הבאה, אני עכשיו צריך ללכת ללמוד לרפואתו השלמה.
    וזו ההקלטה:
    בחור: האם כל אחד יכול ללמוד זוהר
    מרן שליט”א: כן
    כ”ק מרן האדמו”ר מהאלמין שליט”א שר (שיר 103) לכבוד מרן הרב שטיינמן שליט”א
    לרפואת מרן הרב שטיינמן שליט”א, בניגון כִּי אֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים לִרְפוּאַת מָרָן הָרַב שְׁטֵיינְמַן צָרִיךְ לִלְמֹד זֹוהַר, כַּאֲשֶׁר צִוָּה, כַּאֲשֶׁר צִוָּה כל אחד יָכוֹל לִלְמֹד ‘גַם בְּחוּרֵי ישיבות’ כַּאֲשֶׁר הוֹרָה” כַּאֲשֶׁר הוֹרָה לִרְפוּאַת רבי אַהֲרֹן יְהוּדָה לֵייב בֶּן גִיטְל פֵייגֶא לִרְפוּאָה שְׁלֵמָה בְּתוֹךְ שְׁאַר חוֹלֵי יִשְׂרָאֵל. כִּי אֹרֶךְ יָמִים וּשְׁנוֹת חַיִּים, חַיִּים וְשָׁלוֹם יוֹסִיפוּ