חשיפת חרדים10 • הצבא מתעקש לגייס. האברך גר-הצדק: לא יקרעו אותי מהסטנדר

סאגת ביטול מעמד בן הישיבה של אברך גר-צדק, שנאלץ לעזוב את תלמודו ולסייע בפרנסת ביתו בשל נסיבות אישיות - נמשכת • בצה"ל הודיעו אמש: "לאחר בחינה מעמיקה, הוחלט כי ד' מחוייב בגיוס" • למרות ההחלטה גורם בכיר בצה"ל הורה לקיים עם ה'עריק' ראיון נוסף, לשם קבלת החלטה סופית
חיים בוזגלו
ה' שבט התשע"ז / 01.02.2017 00:37

שבוע אחרי התייצבותו של ד’, האברך גר הצדק, בלשכת הגיוס בתל השומר, מסתמן כי בסופו של דבר הוא יאלץ לקרוע את עצמו מהסטנדר – ולהתגייס בעל כורחו.

תחילתו של הסיפור – שנחשף בחרדים10 – לאחר שד’, אברך כולל ביישוב אזור ובוגר ישיבת ‘אור החיים’, נאלץ להפסיק את לימודיו ולצאת לעבוד, משום שרעייתו נקלעה למצב רגיש ונמנע ממנה לעבוד לפרנסת ביתה – ובשל כך נאלץ ד’ לקטוע את לימודיו בכולל.

ד’, עשה זאת לא לפני שהוברר לו בלשכת הגיוס, כי סיים את חוק שירותו הצבאי וכעת הוא פטור מגיוס.

אלא שמאוחר יותר התברר כי מדובר בטעות ובשל כך, ד’ נדרש להתייצב ולהתגייס לצה”ל.

לאחר שהתבררה הטעות, ניסה ד’ להחזיר את המצב לקדמותו ובמשך תקופה ארוכה היה בקשר עם נציגי הצבא, שהבטיחו לו כי “הנושא בטיפול”.

בסופו של הליך הודיעו לו, כי עליו להתייצב למטרת חיול, דבר שהוביל אותו להימלט. הוא נעצר לפני כחודש באישון ליל, לעיני רעייתו ובתו הקטנה.

בשבוע שעבר, בעקבות חשיפת הסיפור בחרדים10, התייצב ה’עריק’ לפגישה עם בכיר באכ”א, לשם בחינה מחודשת של הסיפור המורכב – ובסופה הובטח כי בתום כשבוע יתקבלו תשובות סופיות.

הערב, מסתמן, כי למרות הסיפור המורכב, בצה”ל מתכוונים לגייס את ד’, על אף רצונו העז להמשיך לשקוד על תלמודו.

אתמול (שלישי), התייצב ד’ פעם נוספת בלשכת הגיוס, שם הובהר לו, לאחר שעות ארוכות בהם המתין לתשובה, כי “לאחר בחינה מעמיקה, הוחלט שהוא מחויב בגיוס וכרגע הוא ככל אזרחי ישראל המחויבים בגיוס”.

אלא שבצה”ל, מנסים עדיין למצוא פתרון לבעיה הסבוכה.

הגורם הצה”לי שקיבל את ההחלטה על גיוסו של ד’, התבקש באופן חריג “לראיין אותו אישית ולהתרשם מהחייל, שלא על בסיס נתונים אישיים”.

על פי מידע שהגיע לידי לחרדים10, צפוי ד’ להתייצב פעם נוספת בלשכת הגיוס, שם ייערך הראיון עימו, ובסופו תתקבל ההחלטה – האם לגייסו או שמא להעניק לו מעמד תורתו אומנותו.

בשיחה עם חרדים10 אמש, מבהיר ד’ – שעשה את דרכו מלשכת הגיוס לעבר העיר אשדוד, שם הוא מוסר מידי ערב שיעור לבעלי בתים, כי כל שנותר לו כעת זה להתפלל ולהמתין להחלטה שתתקבל ביום חמישי.

“אני אלך עם הרבה תפילות ותקווה שאכן יאפשרו לי לשבת ולהמשיך ללמוד”, הוא אומר.

אם בסופו של דבר תתקבל ההחלטה לגייסו, מבהיר ד’, כי יעשה הכל בכדי שלא להתגייס.

“אני, בכל מצב, לא מתכוון להתגייס”, הוא קובע ומוסיף: “אני לא מתכוון להחליף את המדים שלי. אני בן תורה, יושב ולומד, וכעת בדרך למסור שיעור. אין כל סיבה, שאעזוב את הסטנדר ואתגייס לצבא”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות