הדילמה: להרדים ולהנשים את הגראי”ל או לנקב את קנה הנשימה

בלעדי לחרדים10 • בצהרים עמד צוות הרופאים המטפל בראש הישיבה בפני דילמה - אותה הציג בפני המשפחה והמקורבים כדי שיקבלו החלטה: האם להרדים ולהנשים את הגראי"ל שטיינמן על כל הסיכון הכרוך בכך - או לנקב את קנה הנשימה • הרופאים, מנגד, מתעקשים: "המצב יציב"
יוסף גרינבוים
ב' שבט התשע"ז / 29.01.2017 14:18

הבוקר (ראשון) חלה החמרה במצבו הבריאותי של ראש הישיבה הגראי”ל שטיינמן, המאושפז ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ‘מעייני הישועה’ מאז מוצאי שבת, בעקבות מצוקה נשימתית וזיהום.

מאז שאושפז סובל ראש הישיבה מקשיי נשימה, למרות מסכת החמצן והמאמץ הוא על כל נשימה.

נכון לשעה 12:30 בצהרים עמד בפני צוות הרופאים המטפל בראש הישיבה בפני דילמה – אותה הציג בפני בני המשפחה והמקורבים – כדי שיקבלו החלטה.

הדילמה הקשה מנשוא הייתה: האם להרדים ולהנשים את ראש הישיבה על כל הסיכון הכרוך בכך – או לנקב את קנה הנשימה כפי שעשו להגר”י אדלשטיין.

המשמעות הקשה: ראש הישיבה לא יוכל לדבר עוד. מאחר ולאחרונה קשה עליו הכתיבה, המשמעות של הצעד קשה שבעתיים.

המקורבים מול הרופאים

בינתיים מפיצים מקורבי ראש הישיבה הודעות הקוראות לתפילות, כדי “לקרוע שערי שמיים”, בעוד אנשי הצוות הרפואי ב’מעייני הישועה’ משגרים הודעות מרגיעות וטוענים כי “המצב יציב”.

בהודעה של אנשי ביתו של הגראי”ל הנמצאים במרכז הרפואי מעייני הישועה נאמר: “עקב החמרה במצב בריאותו של מרן ראש הישיבה שליט”א הציבור נקרא לקרוע שערי שמים ולהרבות בתפילה לרפואתו המהירה והשלמה של רבינו אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפו”ש.

“מרן מאושפז מצאת השבת ביחידה לטיפול נמרץ במרכז הרפואי מעייני הישועה בעקבות מצוקה נשימתית חריפה ממנה סובל”.

כמו כן פורסמה הודעה כי בעקבות ההחמרה, הורה הגר”ח קנייבסקי להפסיק את הסדרים בהיכלי הישיבות ולומר את פרק קמ”ב בתהילים – “משכיל לדוד”, לרפואתו של הגראי”ל.

מנגד, המנהל הרפואי של ‘מעייני הישועה’, פרופ’ מוטי רביד, הודיע היום שוב ושוב: ” מצבו של הרב יציב”. לדבריו, הזיהום אינו חמור והוא בטיפול.

גם מנהל טיפול נמרץ ב’מעיני הישועה’ פרופ’ סורקין אמר ל’קול ברמה’ בצהרים: “המצב יחסית יציב עם הטבה קלה, הרב מתקשר עם הרופאים ובהכרה מלאה. מרן מקבל את הטיפול הכי טוב במצבו הנוכחי”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ימים על ימי מלך תוסיף!
    29/01/2017 15:39
    מוישה
  1. אין ספק שמחלת גדול הדור היא באשמת העוונות שלנו. נחזור בתשובה שלמה!

  2. רחם ד' על ישראל עמך
    29/01/2017 20:03
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. רבותי נא קראו שערי שמים לרפואת מרן. לזעוק ברחובות, אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. הציבור החשוב נקרא להעתיר מכל הלב ונפש בתפילה ובתחנונים עבור מנהיג הדור מרן הגאון הצדיק רבי אהרון יהודה לייב בן גיטל פייגא לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל בקרוב בקרוב ממש. כולנו חייבים להתפלל שמרן יתרפא מהר! כדי שייצא לאור השקר של הפלג בחייו, וכולם יזכרו לדורי דורות שפלג המשכילים היו בעד חידוש השמד של הגיוס השמד והזימה על בני תורה, והם גם בעד חינוך השמד של המוסדות החרדים מפלג ב”ב, הכל חייב לצאת לאור בחייו. כדי שיזכרו שהוא הנהיג את קהילת המשכילים ולא יחשבו שהוא היה צודק.

    אז נא להעתיר בתפילה ובתחנונים לרפואת מרן שליט”א. אבינו מלכנו מנע מגפה מנחלתך. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך. אבינו מלכנו החזירנו בתשובה שלמה לפניך. אבינו מלכנו שלח רפואה שלמה לחולי עמך.