בת ים תציל את השבת בתל אביב? הממשלה תבקש עוד ארכה מבג”ץ

לאחר דיון בישיבת הממשלה על חוק העזר בתל אביב שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת, צפויה הממשלה לבקש ארכה נוספת מבג"ץ • סמוטריץ: "ה'צפונבונים' בתל אביב, שנורא רוצים בדיוק עכשיו לעשות קניות בשבת, לא מעניין אותם שיש איזה עבדים שחורים שצריכים לעבוד ולשרת אותם"
אריה ריבקינד
י' טבת התשע"ז / 08.01.2017 16:51

בישיבת הממשלה התקיים היום (ראשון) דיון מתוח על חוק העזר בתל אביב שיאפשר פתיחת מרכולים בשבת.

בעקבות הדיון הוחלט כי הממשלה תבקש ארכה נוספת מבג”ץ, בשל הנסיבות המיוחדות.

במהלך הדיון טען השר יריב לוין כי יש מניעה שהממשלה בסמכותה כשר הפנים תכריע בנושא, כאשר בימים אלו ממש מונחת על שולחנו של שר הפנים סוגיית האיחוד של העיר תל-אביב עם העיר בת ים.

“לא יתכן שהממשלה תקבל החלטה שעלולה להשפיע בסוגיה, כאשר יתכן שאם חוק העזר העירוני יתקבל הוא יכלול גם את תושבי בת ים ואלו עשויים להתנגד לו”, הסביר.

במקביל, הציבו כמה שרים, בהם השר יובל שטייניץ, להחזיר את הסמכויות בנושא לשר הפנים.

במהלך הדיון בממשלה טענו מספר שרים מהליכוד כי התגמשות הממשלה מול דרישות הסיעות החרדיות צפויה להזניק עוד יותר את מספר המנדטים של לפיד.

לעומתם,  חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ התייחס בראיון שהעניק לאראל סג”ל ושרון עידן בגל”צ לסוגיית פתיחת החנויות בשבת ואמר: “כל אותם אלה שרוממו את שלטון החוק בגרונם כשמדובר על מאחזים ביהודה ושומרון, וזעקו זעקות שבר נגד חוק ההסדרה, אין להם בעיה להעלים עין אל מול מפעל עברייני גדול שפועל בתל אביב הרבה מאוד שנים”.

הוא הדגיש: “אנחנו לא מוכנים להסכים לזה. התורה הנחילה לעולם כולו את השבת כערך חברתי משפחתי. לא כל יום רודפים אחרי החומר והפרנסה והכסף. אנחנו לא עבדים של עצמנו. לא מקובל עליי שה’אגואיסטים’ האלה, ה’צפונבונים’ בתל אביב, שנורא רוצים בדיוק עכשיו לעשות קניות בשבת, לא מעניין אותם שיש איזה עבדים שחורים שצריכים לעבוד ולשרת אותם”.

לדבריו, מציאת פשרה בין שני הצדדים תוביל להתדרדרות: “אני חושב שאי אפשר לפרוץ שום דבר מהסכר הזה, כי חור קטן הופך לחור גדול. מה קרה עם העבודות בשבת? התחילו מזה שהרכבת יכולה לעבוד בשבת כי יש פיקוח נפש, כי צריך לסגור את כל נתיבי איילון ואם זה יהיה באמצע השבוע, אז אנשים ימותו. עכשיו הרכבת עובדת בשבתות ועושה גם דברים שאין שום קשר בינם לבין פיקוח נפש. הפכנו את השבת למשהו שמזלזלים בו”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות