“איך לא חשבנו עליו”: הרעיון ההזוי שהציע אריה דרעי בישיבת קבינט

שאלה אחת ניקרה השבוע במוחות של נתניהו והשרים לאחר ההחלטה העוינת שקיבלה מועצת הביטחון בעידוד ארה"ב: כיצד להגיב? • ההתלהמות וההצהרות המפוצצות פינו מקומן להתבטאויות זהירות ושקולות • עד שהגיע תורו של שר הפריפריה • לנתניהו לקח זמן להתאושש מה"רעיון המעניין"
יוני גרין
א' טבת התשע"ז / 30.12.2016 10:25

ראש הממשלה והשרים שהתכנסו השבוע לשעות ארוכות של דיונים בישיבת קבינט מיוחדת,. אחר ההחלטה העוינת לישראל שקיבלה מועצת הביטחון של האו”ם, בעידודה של ארה”ב מאחורי הקלעים – דנו בשאלה אחת מרכזית: איך נדרשת ישראל להגיב להתפתחות שכזו? האם עליה לאמץ את גישת “בעל הבית השתגע”, להחיל ריבונות ולהודיע על בנייה מסיבית ברחבי יהודה ושומרון, או להסתפק במישור הדיפלומטי בלבד, לנזוף בכמה שגרירים כאן ולהחזיר כמה שגרירים משם?

רעיונות מרעיונות שונים הועלו מפי השרים, אולם אף אחד מהם לא ביקש לחתור למהלך דרמטי לפני ה-20 בינואר, היום בו ייכנס הנשיא הנבחר דונלד טראמפ אל הבית הלבן.

זאב קם, הפרשן הפוליטי של מקור ראשון, מתאר את שהתרחש:

זו היתה ישיבת קבינט שונה מהרגיל. ההתלהמות וההצהרות המפוצצות פינו את מקומן להתבטאויות זהירות ושקולות. החשש ניכר על פני השרים. הם הבינו היטב את גודל השעה ובעיקר את העובדה שעוד יכול להיות הרבה יותר גרוע.

“מבנט ועד נתניהו, לא היה אחד שסבר שעכשיו זה הזמן להיכנס במדינות העולם עם תגובה משמעותית וקשה”, תיאר גורם שנכח בישיבה.

עד שהגיע תורו של שר הפנים אריה דרעי.

יו”ר ש”ס, שבימים כתיקונם נחשב לאחד הפרגמטיים שבחברי הקבינט, הצליח להפתיע את הנוכחים בחדר. וכך זה נשמע (אם כי לא בהכרח במילים המדויקות הללו): תשמעו, הבנאדם שבר איתנו את הכלים וצריך להחזיר לו בהתאם.

שר הפנים הציע שראש הממשלה ימריא לארצות הברית כבר בשבוע הבא, עוד בטרם מסתיימת כהונת הנשיא ברק אובמה, על מנת לקיים שם מסיבת עיתונאים משותפת עם הנשיא הנבחר דונלד טראמפ, על אף שכהונתו של האחרון עוד לא החלה.

“באותה מסיבת עיתונאים שניכם תתקפו את אובמה בעקבות המהלך האחרון שקידם במועצת הביטחון”, הציע דרעי.

לפי התגובה על פניהם של חברי הקבינט ניכר היה שההצעה הפתיעה אותם, בעיקר לאור זהות היוזם.

“זה רעיון מעניין”, העיר נתניהו לאחר שהתאושש מעט, והבטיח לחשוב על זה.

“רעיון מציאותי”, הגיבו אחדים מהשרים בציניות. “איך לא חשבנו עליו”.

למי שכוסס ציפורניים במתח, כותב קם, כדאי לעדכן שעד לרגע זה לא נרשמה הזמנה של טיסה ומלון בארה”ב לשבוע הבא מצד לשכת נתניהו, כך שאפשר להוריד את הציפיות. לא תהיה נסיעה כזו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הזוי
    30/12/2016 15:47
    חכם
  1. דרעי הפך להיות מדומיין והזוי. הכלא משפיע

  2. ומה יצא מזה? הכבוד המרוקאי?
    01/01/2017 01:42
    דרעי=הזוי
  3. רעיון דבילי לגמרי מבית מדרש של אווז צולע
    גם כך טראמפ בקושי נסבל שם למרות שנבחר