הפרקליטות רוצה לזמן לגביית עדות מוקדמת את העדה נגד אמנון כהן

3 ימים לאחר שח"כ לשעבר אמנון כהן מש"ס, החשוד בקבלת שוחד, שוחרר למעצר בית של 13 יום - הגישה הפרקליטות "זימון בהול" לגביית עדות מוקדמת מהעדה המרכזית בפרשה - שהגיעה מבלארוס ושוהה כעת במתקן משטרתי • טוענת בבקשה: אם לא תיגבה כעת עדות מהאישה שאיננה תושבת הארץ "הדבר עלול לגרום לפגיעה קשה בתשתית הראייתית"
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 19:13

פרקליטות מחוז ת”א הגישה היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בקשה לזימונה של העדה בפרשת הח”כ לשעבר מסיעת ש”ס, אמנון כהן, למטרת גביית עדות מוקדמת בבית המשפט, כחלק מהליך החקירה. כהן חשוד שקיבל שוחד בתמורה לקידום ענייניו של איש העסקים דניאל מולקנדוב.

העדה שנחקרה בעבר במשטרה, שוחררה בתנאים מגבילים וכעת הגישה הפרקליטות “בקשה בהולה” לגבות ממנה עדות.

העדה, אזרחית בלארוס שאינה מתגוררת בארץ, נחקרה בתחילת החודש באזהרה בחשד למעורבות בשוחד שניתן לח”כ לשעבר אמנון כהן, בעת שכיהן בתפקידו בכנסת, מאיש העסקים.

לאחר מכן שוחררה והיא שוהה כעת במתקן משטרתי.

לפי חדשות 2, הפרקליטות טוענת כי משום שהעדה אינה תושבת ישראל, אם לא תגבה ממנה עדות עכשיו, עלול הדבר לפגוע ביכולת לגבות ממנה עדות בהמשך.

הפרקליטות נימקה את הבקשה בכך ש”דחיית הבקשה עלולה לגרום לפגיעה קשה בתשתית הראייתית אפילו עד כדי סיכול ההליך הפלילי בפרשה זו”.

בבקשה נכתב עוד, כי “הדברים שמסרה העדה במהלך חקירתה אודות הקשר בין אמנון כהן לדניאל מולקנדוב, האופן בו היא נתוודעה לאמנון כהן, טיב היחסים בינה לבינו והמפגשים המשותפים הינם בלב החשדות כנגד אמנון כהן ודניאל מולקנדוב ומהווים ראיה מרכזית בתיק החקירה בעניינם”.

בית משפט השלום בראשון לציון שחרר ביום ראשון את הח”כ לשעבר למעצר בית של 13 יום בביתו שברחובות עד ל-23 בדצמבר. כמו כן נאסר עליו ליצור קשר עם כלל המעורבים בפרשה למשך 60 יום והוא לא יוכל לצאת מהארץ למשך 180. בנוסף, הוטלה עליו ערבות בסך 30 אלף שקלים.

בצאתו מבית המשפט הכחיש כהן את החשדות נגדו ואמר לכלי התקשורת: “אני נקי, הכל יהיה בסדר, האמת תצא לאור. אני סומך על החוקרים ועל המשטרה שיעשו את העבודה שלהם נאמנה. לא עשיתי שום דבר רע. יש כמה נוכלים שמנסים להפיל אותי‎”.

כהן נעצר ביום רביעי לפני שבועיים. הפרשה, במסגרתה נעצר כהן, נחשפה בעבר בתכנית ‘עובדה’ של אילנה דיין – אלא שאז הפרקליטות סגרה את התיק.

מה שהוביל לחידוש החקירה שנסגרה וסיבך את את חבר הכנסת היא הבחורה המתגוררת בבלארוס, שהגיעה לישראל מיוזמתה וטענה בפני חוקרי המשטרה כי העניקה את השוחד לחבר הכנסת.

במהלך החקירה, התקיים עימות בין השניים – והאישה ציינה את המקומות בהם נפגשה עם הח”כ וסכומי כסף שקיבלה תמורת כך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות