ההתעללות ברב הבלין: 8 קיצונים הורחקו מקריית גת ל-4 חודשים

בית משפט המחוזי בבאר שבע דחה היום את ערר המשטרה שהוגש נגד שחרור 8 מפגינים קיצונים שנעצרו ביום שני בערב, בעת שהפגינו בקרית גת מול ביתו של רב העיר וראש ישיבת חב"ד, הגר"מ הבלין • עם זאת, קיבל בית המשפט את בקשת המשטרה להחמיר בתנאי שחרורם - והרחיק אותם מהעיר • כערובה יפקיד כל אחד סכום של 3,000 ש"ח
חיים טוויל
י"ד כסלו התשע"ז / 14.12.2016 18:36

בית משפט המחוזי בבאר שבע דחה היום (רביעי) את ערר המשטרה שהוגש נגד שחרור 8 מפגינים קיצונים שנעצרו ביום שני בערב, בעת שהפגינו בקרית גת מול ביתו של רב העיר וראש ישיבת חב”ד, הגר”מ הבלין, הפרו את הסדר הציבורי תוך כדי צעקות, השתוללות וקריאות גנאי על רקע הסכם בין ישיבות חב”ד לשלטונות צה”ל.

יחד עם זאת, קיבל בית המשפט את בקשת המשטרה להחמיר בתנאי שחרורם, והורה כי הם יורחקו מהעיר קריית גת למשך 120 ימים, וכערובה לקיום תנאי זה יפקיד כל אחד סכום של 3,000 ש”ח.

במשטרה שבו והדגישו כי הם רואים בחומרה רבה כל גילוי אלימות, ביצוע עבירות פליליות והפרת הסדר הציבורי במסווה של קיום מחאה דמוקרטית.

בליל יום שני הגיעו כ-40 מפגינים קיצונים, ביניהם קטינים, תושבי ירושלים ובית שמש, והחלו מפרים את הסדר מול בית הרב. בנוסף, גרמו חלק מהם נזק לרכבה של נהגת שחלפה במקום, תוך שהלמו ברכב וככל הנראה אף ידו לעברו אבנים.

לאחר הגעת השוטרים, בעת שאנשי החוק ביקשו להשליט סדר במקום, נאלצו השוטרים להשתמש בכח סביר כנגד מספר מפגינים, לאחר שהמפגינים החלו הודפים את השוטרים והתנגדו באופן מעשי להוראת השוטרים במהלך הטיפול באירוע.

בין המעורבים נמצאו גם שני קטינים, להערכת המשטרה כבני 8 ו-12, שסירבו להזדהות על אף ניסיונות ושיחה עם הוריהם באמצעות אחד מהרבנים במקום – ניסיונות שעלו בתוהו ואלו שוחררו לידי נציג הקהילה שנכח במקום.

באותו הערב נעצרו 13 מפגינים שלחמישה מהם הוארך אתמול מעצר בבית משפט השלום באשקלון ביום אחד עד שלושה ימים.

בשל החלטת בית המשפט לשחרר את השמונה הנוספים, הגישה המשטרה בקשת עיכוב ביצוע וערר לבית המשפט המחוזי – שהיום נדחה.

בנוסף אליהם נחקר נהג האוטובוס, 52, שהביא אותם  למקום בגין קשירת קשר לביצוע עבירה פלילית.

בסיום חקירתו שוחרר בתנאי הרחקה מהעיר קריית גת למשך 15 ימים ורכבו, האוטובוס עמו הגיעו המפגינים, נתפס על ידי המשטרה.

“מדובר בקומץ פורע חוק המנצל קרקע של זכות דמוקרטית להפרת הסדר ולהלך אימים על איש ציבור”, אמרו במשטרה. “במקרים אלו משטרת ישראל תפעל ביד נוקשה על מנת למצות את הדין עם אלו שבוחרים לעשות כך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות