עוד תמונה מזעזעת של נתניהו – הפעם ב’שנקר’: עם שפם של היטלר

על קירות בית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב "שנקר" נתלו תמונותיו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשמעל שפתו העליונה 'שפם של היטלר' המורכב מהמילה "הסתה" • סטודנטית בשנקר: "זה מעשה אלים. אז הדפסתי תמונות של יצחק רבין וכתבתי 'איפה הגבול"?
חיים טוויל
ט"ו כסלו התשע"ז / 15.12.2016 14:47

הכרזות המזעזעות נגד נתניהו הפכו לטרנד? סטודנטים בבית הספר הגבוה להנדסה ועיצוב ‘שנקר’ הופתעו הבוקר (חמישי) לגלות כי על קירות המוסד נתלו פוסטרים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשמעל שפתו העליונה שפם המורכב מהמילה “הסתה”. כך נחשף בערוץ 20.

אחת הסטודנטיות צוטטה בערוץ 7: “הגעתי הבוקר למכללה וראיתי תמונות של ביבי עם שפם של היטלר שכתוב ‘הסתה’ ולי זה מאוד כאב. אני חושבת שעברו כל גבול”.

לדברי הסטודנטית, חבריה ב’שנקר’ מחפשים מאז פרסום המייצג בבצלאל – דרכים להביע סולידריות עם עמיתיהם. “לא יכולתי לשתוק כי זה מעשה אלים. אז הדפסתי תמונות של יצחק רבין וכתבתי ‘איפה הגבול?’ אני רוצה לראות כמה זמן זה יישאר שם”.

לדבריה, “ביבי הוא בן אדם בדיוק כמו שיצחק רבין היה בן אדם, והרצח שלו על רקע דעותיו הפוליטיות היה טרגי. אז אני באה ושואלת ‘איפה הגבול?'”.

הסטודנטית הוסיפה כי הלימודים במוסד הושבתו היום כאות הזדהות עם המחאה בת שעתיים ב’בצלאל’. “אני מאוד דוגלת בחופש ביטוי אבל ברגע שזה מגיע למשהו אלים, לא אתמוך בזה, לא משנה מי זה. תליתי את השלטים והלכתי משם”.

זו אינה המחאה הראשונה של הסטודנטים מ’שנקר’. הבוקר הם חסמו כמחאה את צומת עלית הסמוכה למוסד הלימודים למשך חצי שעה. לדברי סטודנטים, בקרוב צפויים צעדי מחאה נוספים ובכוונתם ליצור קשר עם איגוד הסטודנטים ב’בצלאל’.

בהנהלת ‘שנקר’ סרבו להגיב למיצג המסית, והתייחסו למחאת הסטודנטים בלבד. “הסטודנטים ב’שנקר’ מצטרפים למחאה עם תגובת היתר לפרסום העבודה ב’בצלאל’. ההנהלה מבינה את זעם הסטודנטים ואת הצורך שלהם למחות”.

גורמים ב’שנקר’ אמרו לערוץ 20 כי תמונתו של נתניהו והשפם לא נעשתה במסגרת הלימודים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שנקר
    15/12/2016 15:51
    יהודי
  1. השמאל לא רואים את המדינה ולא ממשלה. הם מקדמים רק ערבים או שמאלנים הם מסיתים בשם האומנות כוול מה שנגד הימין. לגיטימי. מה יעשו להם. יש להם בי״משפט שיגן עליהם חברים אתם לא מודעים שאנו לפני מלחמת אחים והיום יותר טוב ממחר.