סקר: 48% מהציבור היהודי חושבים שהשמאלנים לא נאמנים למדינה

לפי נתוני סקר 'מדד השלום' החודשי של אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה: הציבור היהודי חצוי בדעתו ביחס לחוק ההסדרה • 44% תומכים בסיפוח למדינת ישראל של כל יהודה ושומרון • ומה הם חושבים על השמעת ביקורת כלפי המדינה בעת מתיחות ביטחונית? ומה תהיה המדיניות שהנשיא הנבחר טראמפ יוביל והאם הוא ייטיב לישראל?
יוני גרין
ו' כסלו התשע"ז / 06.12.2016 10:53

מסקר  מדד השלום החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל אביב עולה, כי חלק רוב בקרב הציבור היהודי בישראל סבור שהשמאל אינו נאמן למדינה.

עוד עולה ממדד השלום, שנערך בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של תושבי ישראל, כי הציבור הישראלי – והיהודי בפרט – חצוי בכל הנוגע לחוק ההסדרה.

אתמול אישרה מליאת הכנסת בקריאה טרומית את ‘חוק ההסדרה’.  מהסקר עולה, כי הציבור היהודי חצוי בדעתו ביחס לחוק: 46% מהנשאלים היהודים השיבו כי הם מסכימים עם עמדת הממשלה המנסה למנוע בחקיקה את הפינוי למרות שמדובר בעקיפת בג”ץ. כ-43% השיבו כי הם מסכימים עם עמדתו של היועץ המשפטי לממשלה, המתנגד לחוק.

ומה בדבר סיפוח של יהודה ושומרון?  44% תומכים בסיפוח למדינת ישראל של כל יהודה ושומרון, לעומת 38% המתנגדים לכך. 44.3% מהנשאלים היהודים וכ-20% מהערבים השיבו כי לאור המצב היום הם בעד סיפוח של כל יהודה ושומרון לישראל, בעוד שכ-38% מהיהודים וכ-72% מהערבים השיבו כי הם נגד סיפוח.

מהסקר עולה עוד,  כי 42.5% מהישראלים  ו-48% בקרב היהודים סבורים שהשמאל אינו נאמן למדינת ישראל, לעומת 43% שסבורים הפוך. 52.5% מכלל הנשאלים השיבו כי השמעת ביקורת כלפי המדינה בעת מתיחות ביטחונית היא דבר פסול, בעוד שכ-42% השיבו כי ביקורת היא לגיטימית.

נתניהו, טראמפצילום:Kobi Gideon/GPO

ומה חושבים בישראל על הנשיא הנבחר בארצות הברית?

מהסקר עולה כי רוב הציבור בישראל מאמין שממשלו של נשיא ארה”ב דונלד טראמפ ייטיב עם ישראל.

חצי מהישראלים – 50.3% – סבורים שנשיא ארה”ב החדש יהיה לטובת ישראל יותר מאשר לטובת הפלסטינים, חמישית מהישראלים סבורים שטראמפ יהיה ניטרלי, ואילו רק 1% סבורים שהוא יטה לטובת הפלסטינים.

39% מהציבור היהודי מאמין שממשל טראמפ לא יתערב בבניה של ישראל ביהודה ושומרון או אף ייתמוך בבניה –  23%. רק מיעוט קטן של 18% סבור שהוא ימנע בנייה ביהודה ושומרון.

48% מהציבור הערבי סבורים כי ממשל טראמפ יתמוך בבנייה הישראלית ביהודה ושומרון ורק 11% מעריכים כי הוא יפעל כדי למנוע אותה. כשליש סבורים כי הוא לא יתערב בעניין זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות