שקד: “עמונה משלמים מחיר כבד, אבל יש הישג היסטורי יוצא דופן”

השרה איילת שקד על תושבי עמונה: ''אנחנו מתכוונים בשבועות הקרובים לשבת ולדבר איתם כי פינוי בהסכמה יחסוך הרבה כאב לב וגם הרבה כסף" • ח"כ מוטי יוגב: אין רוב קואליציוני למניעת הפינוי של עמונה
יוני גרין
ה' כסלו התשע"ז / 05.12.2016 12:06

שרת המשפטים איילת שקד התייחסה הבוקר (שני), בראיון שהעניקה לגלי צה”ל, ל’חבילת ההסדרה’ שגיבשו שר החינוך נפתלי בנט וראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיה היישוב עמונה יתפנה לקרקע סמוכה במסגרת ”נכסי נפקדים”, וחוק ההסדרה יאושר כדי לתת מענה לאלפי בתים במאחזים ביהודה ושומרון.

הדרג הפוליטי ממתין לאישור של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למתווה שגובש.

“אנחנו חושבים שחוק ההסדרה הוא הישג היסטורי יוצא דופן, גם ללא סעיף עמונה”, אמרה שקד. “תושבי עמונה משלמים מחיר כבד מאוד והמחיר הזה לא משולם לחינם, בזכות המחיר הזה תוסדר ההתיישבות ביהודה ושומרון כולה”.

לדבריה,  היא תקדם הידברות עם התושבים בעמונה על מנת להגיע להבנות עימם. ”אנחנו מתכוונים בשבועות הקרובים לשבת ולדבר איתם כי פינוי בהסכמה יחסוך הרבה כאב לב וגם הרבה כסף”, אמרה שקד.

גם ח”כ מוטי יוגב התייחס למתווה שגובש ואמר: ”אני חש צער רב על כך שלא הצלחנו למנוע את פינוי עמונה ממקומה ועשרות משפחות יאלצו להתפנות ולהיות מגורשות מביתן”.

לדבריו, במציאות הפוליטית שנוצרה, אין רוב קואליציוני לחוק ההסדרה עם סעיף 7 – המחיל את החוק רטרואקטיבית ומונע את הפינוי.

יוגב ביקש ”להסתכל על חצי הכוס המלאה שבחקיקת חוק ההסדרה”. לדבריו, ”זה הישג גדול לאחיזתנו בארץ ישראל שלנו. הישג עליו תחליט כנסת ישראל, על פי רוב העם בישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בוא נסתכל על חצי הכוס המלאה
    05/12/2016 12:47
    איתן
  1. מפלגת הבית היהודי עדין מחוברת לקואליציה
    וזה יפה שההשראה ניתנה ע”י תושבי עמונה שיחפשו להם בית חדש
    העיקר שייתפנו יפה מהבית וישתקו והעיקר יחסכו כסף (גם פיצויים לא יקבל?)