מכה לקרעטשניף: העתירה ש’הבית היהודי’ תקיים הסכם רוטציה נדחתה

סיעת אגו"י וחסידות קרעטשניף עתרו לבית המשפט בבקשה לאכוף הסכם פוליטי שחתמו עם סיעת הבית היהודי ברחובות • השופט הבהיר כי מאחר שמדובר ב'הסכם פוליטי' - הרי שאין לו סמכות להתערב, אולם לא חסך בביקורת: "נציגי הבית היהודי מתחמקים ללא הצדקה" • הומינר: "מצפה מכהן ומוזס לכבד את ההסכם לאלתר"
אריה ריבקינד
י"ג חשון התשע"ז / 14.11.2016 12:42

העתירה שהגישו אגודת ישראל וחסידות קרעטשניף לבית המשפט, בבקשה לאכוף את ההסכם הפוליטי בינן לבין מפלגת הבית היהודי ברחובות – לא התקבלה.

עם זאת, שופט בית המשפט המחוזי, יעקב שפסר, הבהיר בפסק דינו, בצורה חד משמעית, כי נציגי הבית היהודי “כהן ומוזס מתחמקים מקיום ההסכם ללא הצדקה עניינית ממשית, תוך העלאת טענות שלא היה ראוי להעלותן”.

בפסק דינו כותב עוד השופט: “ברור כי סירובם של כהן ומוזס להתפטר עומד בניגוד גמור להסכם עליו חתמו ואינו עולה בקנה אחד עם חובת תום הלב וההגינות של נציג ציבור ובתוקף כך משמש כנאמן הציבור”.

העתירה הוגשה לאחר שבבחירות המקומיות האחרונות רצה אגודת ישראל ברחובות ברשימה משותפת עם הבית היהודי, כאשר נציג אגודת ישראל וחסידות קרעטשניף פנחס הומינר הוצב במקום השלישי ברשימה, תוך תוך חתימה על הסכם רוטציה כי במידה שהרשימה לא תזכה בשלושה מנדטים – הרי שנציג הבית היהודי אבי מוזס יתפטר לטובתו לאלתר.

פחות ממאה קולות חסרו להכנסת המנדט השלישי ברשימה, ובאגודת ישראל ציפו כי התחייבות של אבי מוזס ואמיתי כהן, שני הנציגים שחתמו על ההסכם מטעם הבית היהודי – יממשו את ההתחייבות.

אלא שהשניים סירבו לעשות כן, ללא שניפקו הסברים עניינים, ולמעשה הפרו את ההסכם.

הומינר עתר, באמצעות עו”ד אייל נון וחגי וגנפלד, לבית המשפט כנגד נציגי הבית היהודי.

השופט, כאמור, דחה את העתירה מחוסר סמכות משפטית, וטען כי מאחר שמדובר בהסכם פוליטי – הרי שאין לו סמכות להתערב, אולם לא חסך בביקורת נגד נציגי הבית היהודי. “לא אוכל לקבל את טענתו של מוזס לפיה לא ידע אודות ההסכם ותוכנו. הסבריו של מוזס בהקשר זה אינם סבירים ועל פניו ברור שידע על קיומו של ההסכם”.

בהמשך כתב השופט על אבי מוזס: “המדובר בטענות שאינן ראויות על אחת כמה וכמה כאשר הן מועלות על ידי מי שמשמש כאיש ציבור המבקש לייצג את ציבור הבוחרים”.

השופט התייחס גם לטענת הבית היהודי, לפיה ההסכם לא חוקי מאחר שהייתה בו הדרת נשים וכותב, כי טענתם “נראית תמוהה ביותר כאשר היא מועלית מפיו של כהן דווקא. כהן חתם במו ידיו על ההסכם הכולל סעיף זה ולא ניתן על ידו כל הסבר מדוע הסכים במעמד חתימת ההסכם לחתום על סעיף אשר לשיטתו נוגד את תקנות הציבור”.

השופט הדגיש: “אין חולק שאלמלא אופיו המיוחד של ההסכם הנדון, בהיותו ‘הסכם פוליטי’ אשר יש לו השלכות מתחום המשפט הציבורי, היה מתבקש בהחלט להורות על אכיפתו”.

פנחס הומינר מסר בתגובה: “השופט כותב במפורש כי אי התפטרותם של אמיתי כהן ואבי מוזס הינו בניגוד גמור להסכם עליו חתמו והוא אינו ראוי, ולכן הדברים מדברים בעד עצמם. אני מצפה מכהן ומוזס לכבד את ההסכם לאלתר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות