אריאל באולטימטום: לא יהיה פתרון להתיישבות? נצביע נגד התקציב

השר אורי אריאל וח"כ בצלאל סמוטריץ' מאיימים להצביע נגד תקציב המדינה, אם לא יימצא פתרון כולל שיסדיר את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון: "אנחנו מוסמכים ללכת למשבר" • "הליכוד היה שמח שהיינו מתפצלים. נמשיך להיות הסמן הלאומי והימני''
אריה ריבקינד
כ"ח תשרי התשע"ז / 30.10.2016 21:05

שר החקלאות אורי אריאל הכריז הערב (ראשון) בוועידת האיחוד הלאומי שהתקיימה בירושלים, כי יצביע נגד תקציב המדינה – אם לא תהיה הסדרה של ההתיישבות ביהודה ושומרון.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’, חבר הסיעה, השמיע הצהרה דומה: ”ימין אמיתי זה לא לשבת בממשלה שמפנה את עמונה”.

אריאל הבהיר: “בין הים לירדן תהיה ריבונות אחת בלבד והיא של מדינת ישראל. אם לא יהיה פתרון להתיישבות, אנחנו מוסמכים ללכת למשבר כולל הצבעה נגד תקציב המדינה. אנחנו לא מאיימים. בשביל זה בחרו בנו”.

השר אריאל התייחס גם לריצה המשותפת של האיחוד הלאומי והבית היהודי: ”יש גורמים שקוראים לפילוג בציונות הדתית, ואני אומר לכם – כוחנו באחדותנו. נעשה הכל כדי להגיע לאחדות על ידי פתיחה לציבורים שונים. “הליכוד היה שמח שהיינו מתפצלים. נמשיך להיות הסמן הלאומי והימני”.

שר החינוך ויו”ר מפלגת הבית היהודי, נפתלי בנט, היה אורח הכבוד בוועידה. “משהו חדש מתחיל, משהו חדש גם ממשיך”, אמר בנט, “כשיצאנו לדרך לפני ארבע שנים, היה לנו ברור שאנחנו צריכים לעשות את זה ביחד ועשינו את זה ביחד וזה לא קל. פעם אחת עשינו את זה ופעם שנייה, ואנחנו חייבים להיות מאוחדים”.

בנט קרא להחלת הריבונות הישראלית על שטחי C. “זה כבר באחריות של כולנו, עכשיו אחרי 50 שנה, הגיע זמן ריבונות בארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות